Френската луксозна модна марка Hermes, производител на копринени шалове и ултраскъпи кожени чанти, засили доказателствата, че индустрията на луксозни стоки се възстановява, след като купувачите от Китай и Япония отново се насочват към сектора, съобщава Bloomberg.
Приходите са достигнали 1,5 млрд., евро (1,6 млрд. долара) през четвъртото тримесечие, обяви базираната в Париж компания, което съвпада с очакванията на анализаторите.
Като изключим валутните колебания, продажбите са нараснали с 6,6% в сравнение с очакванията за ръст от 6,5% за същия период.
Hermes отчита и повишение в продажбите на кожени изделия с 8,5%, а продажбите на копринени шалове са се възстановили по време на празничния сезон и са записали 11-процентово увеличение на приходите.
Резултатите потвърждават появилите се признаци, че апетитът към луксозни стоки се възстановява, особено в Китай, където търсенето намаля осезаемо през последните години. Марки като LVMH, Richemont и Burberry също потвърдиха подобряване на условията в региона.
За годината компанията отчита ръст на приходите от 7,4%, което е най-бавното годишно повишение от поне пет години. През септември Hermes се отказа от средносрочната си годишна прогноза за ръст на продажбите от около 8%, заявявайки, че това е "амбициозен растеж".
Hermes обяви още, че оперативният марж се подобрява леко през 2016 г., както беше очаквано. През 2015 г. този показател възлизаше на 31,8%. Компанията ще обяви пълния си отчет на 22 март.