Продажбите на билети за кино в деня на Лунната нова година в Китай поставиха рекорд, като най-гледаният филм дава широк поглед към Азия от Средното царство до Индия, пише CNBC.
Водещата лента „Journey to the West: The Demons Strike Back” е продължение на създадения от хонконгския режисьор Стивън Чоу през 2013 г. „Journey to the West: Conquering the Demons”. Приключенската комедия е базирана на роман от XVI век със същото име.
Като цяло продажбите на билети достигнаха 802 млн. юана (116,6 млн. долара) през уикенда, а еднодневните продажби билети за „Journey to the West” почти надминаха половината от общо 352 млн. юана за първия ден от Лунната нова година според онлайн платформата за билети Maoyan.
Филмът, който преди това държеше рекорда, беше отново на Чоу - „Русалката“ от 2015 г., който събра 270 млн. юана (39,26 млн. долара) в първия си ден по кината, писа държавната агенция Xinhua.
Индия се оказа повтаряща се тема сред китайските режисьори по време на Лунната нова година, като няколко филма са снимани в страната. Сред тях се нарежда кунг-фу комедията „Buddies in India”, както и „Kungfu Yoga”, в който участва Джеки Чан. Първият събра близо 187 млн. йени, а вторият – 137 млн. йени, в рамките на деня на Лунната нова година.
Продължаващите една седмица празници за Лунната нова година обикновено са най-силният период за киното в Китай. Това отчасти се дължи на факта, че част от филмите са направени специално за повода.
В допълнение към това все повече китайски семейства се насочват към новата традиция да ходят на кино по време на празници, ето защо продажбите на билети скачат значително по време на тази част от годината, писа Variety. По-голямото търсене на местни продукции е насърчено до голяма степен и от местната регулация, която ограничава броя на чуждестранните филми, които се прожектират в страната.