IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Starbucks намали прогнозата си за 2017 г. заради спад на посещенията

Това може би е сигнал, че компанията се поддава на упорития спад, тормозещ по-широката ресторантьорска индустрия

10:33 | 27.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Американската кафе верига Starbucks намали прогнозата си за годишните си приходи и отчете по-малък от очакванията ръст на продажбите за тримесечието в своите разработени кафенета в Северна Америка. Това изпрати цената на акциите ѝ надолу с 3,8% в търговията след затварянето на пазара, съобщава Ройтерс.

Най-голямата верига за кафе в света заяви, че посещенията в САЩ са намалели, което е сигнал, че компанията може би се поддава на упорития спад, тормозещ по-широката ресторантьорска индустрия.

Главният оперативен директор на Starbucks Кевин Джонсън заяви за Ройтерс, че разочароващите резултати в САЩ се дължат основно на оперативни предизвикателства, причинени от задръстване на сайтовете, с които можеш да поръчаш кафето си и по-късно да го вземеш. Броят на кафенетата, които са получили над 20% от трансакциите си под формата на мобилни поръчки, се е удвоил до 1200 през първото фискално тримесечие, приключило на 1 януари.

Главеният изпълнителен директор Хауърд Шулц заяви в конферентен разговор: „Има голям проблем, който знаем как да го решим. Не е нужно да си гениален за това“.

Продажбите на заведенията в Северна Америка, отворени преди поне 13 месеца, отчитат повишение от 3,0% за първото тримесечие, но са под средната оценка на анализаторите за ръст от 3,9%, сочи Consensus Metrix.

Продажбите в САЩ от разработените кафенета също са се увеличили с 3,0%, но реалният брой на транскациите е намалял. Наскоро Starbucks промени програмата си за лоялност, фокусирайки се върху похарчените долари, а не върху транскациите. Коригиран спрямо тези промяна, Starbucks заяви, че трафикът остава без промяна.

Компанията, базирана в Сиатъл, прогнозира ръст на приходите за 2017 г. между 8% и 10%, което е по-малко от предишната оценка за двуцифрен ръст.

Джонсън отдаде част от по-слабото представяне и на макроикономическата слабост, която удря цялата ресторантьорска индустрия.

Приходите са се увеличили до 5,7 млрд. долара от 5,4 млрд. долара през предишната година, а нетната печалба е нараснала до 751,8 млн. долара от 687,6 млн. долара.

Приходите са под средната оценка от 5,8 млрд. долара на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters. Коригираната печалба на акция е 52 цента и съответства на очакванията.

„Въпреки относителната последователност на Starbucks и по-доброто представяне в сравнение с конкурентите, компанията не е съвсем имунизирана към влошаване на трафика при продажбите на дребно“, казва анализаторът от Stephens Уил Слабоу в коментар към клиентите си.

Акциите на Starbucks поевтиняха с 2,20 долара до 56,26 долара за брой по време на следборсовата търговия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още