Музикалната стрийминг услуга Deezer е наела бивши мениджъри от Facebook и Spotify в опит да навлезе на азиатския пазар и да се отличи от по-големите си конкуренти като Apple Music чрез експанзия с различни партньорства, пише Bloomberg.
Базираната в Париж компания обяви, че е привлякла Паскал де Мул, който е работил като глобален ръководител хардуерни партньорства в Spotify в продължение на пет години, както и Дауд Адитирто, който е прекарал последните четири години в отдела, отговарящ за растежа на Facebook в Азия.
Deezer е назначила Адитирто за вицепрезидент за Азиатско-тихоокеанския регион, където се опитва да разшири бизнеса си. Де Мул пък е главен директор партньорства, който има задачата да сключва сделки с големи фирми в индустрии като телекомуникациите, хардуера и автомобилната индустрия, с цел да увеличи базата от потребители на Deezer, която вече включва 10 млн. души. Когато е работил за по-големия конкурент Spotify, той е договорил сделки с марки като Samsung, Bose, Ford и Volvo, сочи профилът му в LinkedIn.
Deezer се бори за позиция на пазар, доминиран от Spotify и Apple, който се характеризира с ценова конкуренция и сделки за ексклузивен достъп до съдържание. Френската компания се опитва да се разграничи от конкурентните услуги, като залага на продукт с алгоритъм за пасивно потребление в стила на радиото, например за слушане в автомобил, коментира главният търговски директор Голън Шакед.
"Реалисти сме“, коментира той в интервю по телефона. „Не смятаме, че ще изпреварим Spotify или Apple”.
По думите му компанията се опитва да предскаже бъдещето на стрийминга. Deezer иска да предостави на потребителите саундтрак на деня от настолния компютър до мобилния телефон, през домашната аудио система до умния телевизор. Ето защо вертикалните партньорства са особено важни за компанията, допълва директорът.
През 2015 г. Deezer се отказа от първичното си публично предлагане, преди да набере 100 млн. евро миналия януари. През юли тя навлезе на американския пазар на музикални стрийминг услуги.
По думите на Шакед Deezer иска да продължи своя двуцифрен растеж на броя нови потребители и през 2017 г., но отказва да разкрие повече детайли за броя на абонатите, които си плащат например.