IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайската машина за кино се забавя

Приходите от продажби на билети за китайски продукции са се увеличили с едва 3,7% през миналата година

10:42 | 04.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

Бързото изкачване на Китай към върховете на световния филмов пазар изглежда забавя своето темпо, като анализаторите приписват драстичния спад на приходите в китайския боксофис на слабата годишна филмова продукция и на ограничените субсидии, съобщава South China Morning Post.

Приходите от продажба на билети за китайски продукции са се увеличили с едва 3,7% през 2016 г. до 45,7 млрд. юана (6,25 млрд. евро) в сравнение с изумителния скок от 48% през 2015 г.

Анемичният растеж, който е с най-бавния темп през последните десет години, изненада мнозина анализатори и наблюдатели на индустрията, които прогнозираха Китай да изпревари Северна Америка като най-големия филмов пазар в света през 2016 г. с приходи от продажба на билети в размер на 60 млрд. юана.

Техните очаквания изглеждаха възможни, ако съдим по това, че китайският филмов пазар се разшири над три пъти между 2010 и 2015 г.

Петгодишният бум на индустрията, привидно незасегнат от забавянето на икономическия растеж на Китай, достигна върхови нива по време на Лунната Нова година, когато филмът на Стивън Чоу "Русалката" спечели 3,39 млрд. юана, превръщайки се в най-касовия филм на всички времена в страната.

През лятото и празниците обаче се наблюдава понижен интерес, въпреки че тази година за първи път в историята Китай изпревари САЩ по кино екрани. Много от големите филми са неуспешни, като не успяха да възвърнат дори направените инвестиции.

Някои анализатори обвиниха за лошите боксофис резултати миналата година особено високата летва, поставена през 2015 г. Тогава рекорден брой зрители в Китай се стекоха към кината, за да се възползват от отстъпките, предлагани от процъфтяващите мобилни платформи за покупка на билети.

Въпреки това след мрачната 2016 г. анализаторите имат по-оптимистични прогнози за 2017 г. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още