IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пазаруването в последния момент спаси коледния сезон на търговците в САЩ

Продажбите в седмицата преди 24 декември са се повишили с 6,5% спрямо миналата година

12:39 | 28.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

Скокът в потребителските разходи в последните дни на декември компенсира слабото начало на американския сезон за празнични покупки, като дори може да помогне на много дребни инвеститори да надминат очакваните продажби, показва проучване, публикувано в Ройтерс.

Покупките през декември скачат на фона на слабия за търговците ноември, когато ранните коледни промоции и очакванията на потребителите, че оферти винаги ще има, взеха превес. Разходите около уикенда на Деня на благодарността през ноември намаляха с 3,5% спрямо миналата година въпреки скока в онлайн продажбите, показват данни на National Retail Federation.

Според последната информация се наблюдава значителна промяна в настроението на купувачите в края на декември. Продажбите в седмицата преди 24 декември са се повишили с 6,5% спрямо същия период на миналата година, след като отчетоха намаление през останалото време на месеца.

Засиленото търсене на мебели, обзавеждане на дома и мъжко облекло от началото на ноември до Бъдни вечер подкрепи продажбите на дребно в САЩ с 4 на сто, с повече от очакваните 3,8%, според данните от доклад на MasterCard. Проучването дава ранна картина за това как е преминал ваканционният сезон за търговците.

Официалните правителствени данни и резултати от търговците на дребно ще бъдат достъпни следващия месец.

Според Крейг Джонсън, президент на консултантската компания Customer Growth Partners, тази година се очаква да бъде най-силната от 2005 насам, като продажбите ще поддържат добра инерция поне до Нова година. Подобряването на пазара на труда, по-ниските цени на бензина и растящият потребителски оптимизъм допринасят за скока на потребителските разходи.

Очаква се най-големият печеливш този сезон да бъде Amazon, като гигантът за онлайн търговия на дребно и тази година надмина конкурентите си. Компанията определи тазгодишния сезон като най-добрия в историята.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:29 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още