Скокът в потребителските разходи в последните дни на декември компенсира слабото начало на американския сезон за празнични покупки, като дори може да помогне на много дребни инвеститори да надминат очакваните продажби, показва проучване, публикувано в Ройтерс.
Покупките през декември скачат на фона на слабия за търговците ноември, когато ранните коледни промоции и очакванията на потребителите, че оферти винаги ще има, взеха превес. Разходите около уикенда на Деня на благодарността през ноември намаляха с 3,5% спрямо миналата година въпреки скока в онлайн продажбите, показват данни на National Retail Federation.
Според последната информация се наблюдава значителна промяна в настроението на купувачите в края на декември. Продажбите в седмицата преди 24 декември са се повишили с 6,5% спрямо същия период на миналата година, след като отчетоха намаление през останалото време на месеца.
Засиленото търсене на мебели, обзавеждане на дома и мъжко облекло от началото на ноември до Бъдни вечер подкрепи продажбите на дребно в САЩ с 4 на сто, с повече от очакваните 3,8%, според данните от доклад на MasterCard. Проучването дава ранна картина за това как е преминал ваканционният сезон за търговците.
Официалните правителствени данни и резултати от търговците на дребно ще бъдат достъпни следващия месец.
Според Крейг Джонсън, президент на консултантската компания Customer Growth Partners, тази година се очаква да бъде най-силната от 2005 насам, като продажбите ще поддържат добра инерция поне до Нова година. Подобряването на пазара на труда, по-ниските цени на бензина и растящият потребителски оптимизъм допринасят за скока на потребителските разходи.
Очаква се най-големият печеливш този сезон да бъде Amazon, като гигантът за онлайн търговия на дребно и тази година надмина конкурентите си. Компанията определи тазгодишния сезон като най-добрия в историята.