Starbucks Corp. планира да отвори 12 хил. заведения през следващите 5 години, което показва, че най-голямата в света верига за кафе все още възприема стратегията за разширяване чрез откриване на нови обекти като ключова за растежа, съобщава Bloomberg.
Намеренията включват и откриване на 5 хил. нови заведения в Китай. Ако постигне целта си, Starbucks ще разполага с 37 хил. заведения, което би било ръст в размер на 48% спрямо сегашното ниво.
Компанията до голяма степен разчита на мобилни технологии, храната и премиум марката си Reserve, и изглежда тя смята, че все още има накъде да расте. Отговорността за изпълнение на плановете ще бъде поета до голяма степен от Кевин Джонсън, главния оперативен директор. Той поема поста главен изпълнителен директор от основателя на веригата Хауърд Шулц през април 2017 г.
Акциите на компанията поскъпват с 0,7% към 17:40 часа българско време. Стойността на книжата на Starbucks от началото на тази година се е понижи с 4,3% заради опасения, че растежът на компанията може да се забави.
Starbucks оповести и прогнозите си за следващите 5 години. Тя предвижда приходите да растат с 10% годишно, а печалбата на акция – с между 15 и 20%.
Компания смята, че продажбите на храна може да се удвои. През следващата година от Starbucks добавят нови продукти в асортимента си, включително безглутенов сандвич. За последните 4 години ръстът на продажбите на сандвичи за закуска се удвои.