ESPN продължава да носи голяма част от печалбата на Walt Disney, но започват да се чуват идеи дали не е време компанията да продаде или да „отдели“ мощната телевизионна спортна мрежа, коментира barrons.com.
Проблемът е, че отливът на абонаменти явно натежава на бизнеса на ESPN. Последните доклади на анализаторската компания Nielsen показват, че ESPN търпи сериозни загуби на клиенти. Само за един месец от мрежата са се отказали 621 хил. абонати.
ESPN таксува кабелните компании с много по-високи суми, отколкото останалите канали, така че отказвайки се от ESPN кабелните компании могат да продават по-евтини пакети.
ESPN Страховете за удрят акциите на Disney, които отчитат спад от 5% през тази година, докато други медийни акции записват силни ръстове. Поевтиняването на акциите обяснява интереса към отделянето на ESPN от Disney. Някои инвеститори смятат, че така стойността на Disney ще скочи.
Идеята беше представена от медийния магнат Джон Малоун миналия месец. По-късно анализаторите от RBC Capital допълват тази идея. „Силата на Disney не е в спортовете ѝ“, пише анализаторът Стивън Кахол в коментар към клиентите си.
Той повдига възможността ESPN да бъде купена от друга компания или да бъде отделена от страна на акционерите в Disney, създавайки нови отделно търгувани акции.
При един перфектен сценарий новите разделени компании може да бъдат купени с премии от други купувачи. Според някои Comcast може да реши да купи ESPN, а Apple може да се пробва за останалата част от Disney.
Акциите на Disney поскъпнаха с 1,8% в понеделник следобед, макар че отделянето на Disney и ESPN остава до голяма степен фантазия. Засега.