Продажбите през "Черния петък" започват да буксуват и американските търговци предлагат намаленията си преди Деня на благодарността още по-рано, отколкото през последните години, за да привлекат купувачите, тъй като денят след празника вече не бележи връх в покупките от физически магазини, пише Ройтерс.
"Черният петък", както е известен петъкът след Деня на благодарността, по традиция дава началото на сезона на празничното пазаруване в САЩ. Той е бил денят, когато търговците са минавали на печалба т.е. минавали от "червено" на "черно".
Много вериги обаче започнаха да отварят магазините си още през вечерта в Деня на благодарността, за да увеличат клиентите и продажбите си.
Броят на купувачите, пазарували през дългия уикенд по случай Деня на благодарността, е спаднал с близо една трета - от 147 милиона през 2012 година до 102 милиона през 2015 година, според Националната федерация за търговия на дребно на САЩ. Освен това по-ранните празнични промоции и онлайн пазаруването са подкопали покупките във физическите магазини с над 6% миналата година, посочва федерацията.
Американските вериги обаче тази година са удвоили усилията за повишаване на продажбите, прилагайки познатата тактика, но с по-голям интензитет. Wal-Mart вече съобщи, че ще увеличи стоковите си наличности с една втора тази година и ще предложи намаленията, типични за "Черния петък", онлайн още рано сутринта в Деня на благодарността.
Компанията за търговски цени и анализ на данни Market Track съобщи, че според анализ на 15-те водещи физически търговски вериги в САЩ и техните онлайн съобщения по повод "Черния петък" съобщенията са направени около три дни по-рано, отколкото миналата година.
"Всеки се опитва да изпревари другите и промоциите започват все по-рано и по-рано, посочи Трейси Грегорски, старши вицепрезидент в Market Track.
Миналата година намаленията на популярни продукти бяха с 30 до 40% по-големи спрямо цените на "Черния петък" с наближаването на Коледа, според данните на Market Track.
Марк Коен, преподавател в Columbia Business School и бивш главен изпълнителен директор на Sears Канада, посочи, че "изключителният характер" на "Черния петък" до голяма степен е отслабнал.
"Потребителите знаят, че има страхотни намаления и отстъпки през цялата година, а цените през празничния сезона ще стават все по-добри, ако изчакат," допълва той.
Намаленията са в сила от няколко дни на сайтовете на търговски вериги като Target Corp, Macy's Inc, Kohl's Corp, Home Depot Stores Inc и Lowe's Cos Inc.
Гигантът в онлайн търговията Amazon.com Inc се присъедини към тях с първото по рода си едномесечно намаление по повод "Черния петък".
Някои марки участват в акцията, като предлагат големи отстъпки, които отслабват привлекателността на чакането на "Черния петък". Производителят на дамски чанти Kate Spade вече предлага 75% намаление на някои свои изделия, а веригата с ниски цени Off Fifth има подобни отстъпки за някои дрехи и обувки.
Сезонът на празничното пазаруване се разширява и "Черният петък" вече не е неговото жадувано начало, посочва Натали Котляр, която ръководи отдела за търговия и потребителски продукти в бизнес консултантската компания BDO Consumer. Тя допълва, че мнозина започват празничното пазаруване още на Хелоуин, Деня на труда или дори на деня на намаленията на Amazon - Prime Day на 12 юли.
Онлайн анкета на Reuters/Ipsos сред 1639 пълнолетни сочи, че 63% не планират да пазаруват на "Черния петък" тази година. Около 32% отбелязват, че възнамеряват да приключат около половината от празничното си пазаруване в този ден.
Сезонът на пазаруването в края на годината от ноември до януари е решаващ за търговските вериги, тъй като може да покрие до 40% от годишните продажби. Националната федерация за търговия на дребно на САЩ, която бе прекалено оптимистична понякога в миналото при прогнозите на продажбите, очаква празничните покупки да отбележат растеж от 3,6% тази година до 655,8 милиарда долара.
Само за "Черния петък" около 70% от търговците очакват продажбите да останат без промяна тази година, според телефонно интервю с ръководители на маркетинга на 100 американски фирми за търговия на дребно, отбеляза BDO Consumer.
Въпреки това големите физически магазини като Target и Wal-Mart ще отворят в 18 часа в Деня на благодарността.
(БТА)
преди 8 години И традиционната блъсканица ше е с колите а ...? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много български мошеници експлоатират идеята, затова тук цените вместо да падат на този ден се оказват по-високи от цените преди 30-40 дни.Ако ***.от.ите в България са малко това няма да работи защото е нормално да знаеш истинската стойност на нещата, които искаш да си купиш вместо да вярваш, че някой ще се откаже от печалбата си заради оборота. По бензиностанциите в България няма ли да има 30-50% намаление заради черния петък? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години *** никой не те кара да пазаруваш, бе оги.аз тоя черен петъР традиционно го пропускам и дори гледам да нямам път около веригите.те и по-наивните, като им го забият един-два пъти отзад ще се усетят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В България трябва със закон да се забрани тая ПАРОДИЯ на Черен петък, защото ние сме смешници! Точно така, смешници! Който както иска, така да го тълкува... отговор Сигнализирай за неуместен коментар