Британският производител на луксозни стоки Burberry отчете 40% спад на печалбата за първото полугодие на фона на по-високите разходи, съобщава Wall Street Journal. Това подчертава продължаващото предизвикателство пред главния изпълнителен директор Кристофър Бейли въпреки твърденията на компанията, че постига напредък по плана за преструктуриране, обявен през май.
Британската компания обяви, че печалбата преди данъци за първите шест месеца от годината е 72 млн. паунда (90 млн. долара) спрямо 119,5 млн. паунда преди година. Върху резултатите натежават отписвания и разходи за преструктуриране. Други разходи на компанията също се увеличават заради срива на паунда след вота за Brexit.
Коригираната печалба преди данъци намалява с 24% на годишна база, като се изключат валутните движения, до 146 млн. паунда, което съвпада с очакванията на анализаторите.
Докладът на Burberry излезе по същото време, когато стана ясно, че Доналд Тръмп е новият президент на САЩ. Зарадирезултатите от вота се очаква доларът да продължи да поевтинява, а това ще окаже натиск върху приходите на международните компании със значителен бизнес в САЩ. Около 20% от приходите на Burberry идват от САЩ.
Бейли, който ще остане главен изпълнителен директор на Burberry до следващото лято, когато ще бъде заменен от Марко Гобети, обяви през май план за преструктуриране. Планът ще доведе до спестявания в размер на поне по 100 млн. паунда годишно – еквивалента на около 10% от оперативните разходи без фиксирания наем и обезценяването, до фискалната 2019 г., налагайки „значителни промени“ върху начина, по който компанията оперира. Според анализаторите обаче този план е твърде амбициозен.
Компанията все пак заяви, че е напът да постигне тази цел, като през фискалната 2017 г. ще се реализират икономии за 20 млн. паунда.
Burberry повиши междинния си дивидент с 3% до 10,5 пенса. Компанията потвърди и очакванията си за годишната печалба преди данъци, като се очаква подкрепа от валутните курсове на базата на последните промени на курсовете.