Възстановяването на индустрията на луксозни стоки явно набира скорост, след като производителят на луксозни чанти Hermes International се присъедини към изявленията на LVMH и собственика на Gucci Kering, че китайският пазар се подобрява. Компанията обяви растеж при продажбите на стоки от естествена кожа, например легендарната си чанта Birkin, съобщава Bloomberg.
Приходите са нараснали до 1,26 млрд. евро, заяви базираната в Париж Hermes в четвъртък, задминавайки оценките. Продажбите са се увеличили с 8,8%, без да се отчитат валутните ефекти, като Азиатско-тихоокеанският регион дори отчита ръст от 14% - най-бързия от над две години.
Продажбите на продукти от естествена кожа са се увеличили с 16%, подкрепени от закупуването на чанти Constance за по 9 хил. долара и чанти за рамо Halzan за по 5 хил. долара. Производителят на копринени шалове последва LMVH и Kering, отчитайки по-добри от очакванията резултати, което носи известно успокоение на индустрията преди Коледния сезон. Други, като британската Burberry Group, обаче все още се борят с по-слабо търсене на ключови пазари като Хонконг.
„Китай се разраства с по-добър темп, особено заради заздравяването на икономиката и местното потребление“, каза главният изпълнителен директор Аксел Дюма в разговор с репортери. „В нашия случай не говоря за възстановяване, защото винаги сме отчитали растеж“.
След ръст на продажбите от 7,7% през първите девет месеца на годината, Hermes запази годишната си прогноза за растежа от „малко“ под 8%. Компанията обаче остава с повишено внимание с наближаването на Коледния сезон, каза Дюма.
„Мениджърите винаги са давали консервативни насоки – с по-слаби обещания и с по-високи резултати“, пише Роджерио Фуджимори, анализатор в RBC Capital в коментар за клиентите си.
Приходите на компанията във Франция са се понижили с 0,9%, като анализаторите очакваха ръст от 3%. Търсенето на този пазар се е сринало през четвъртото тримесечие миналата година след терористичните атаки на 13 ноември в Париж.