През последните две години оплакванията от потребители, които не могат да си получат парите при отменено масово събитие, се увеличават, сигнализира в бюлетина си Асоциация „Активни потребители“.
Според експертите, ако похарчите 100 или повече лева за билет за концерт на любим изпълнител, лесно може да пиете една студена вода, ако по някаква причина мероприятието се провали.
За последните две години организацията е получавала сигнали от потребители за няколко проблемни концерта.
Някои от тях са били отменен поради слаби продажби на билети, или отменени и много хора не си получават парите, смяна на датата и мястото – например на стадион вместо в зала, а има случаи и на повече от 3 часа забавяне на водещата група, лош звук и други неуредици.
В много от случаите потребителите дори не знаят кой е организатор на концерта, защото на билетите не се отбелязва. Обикновено компаниите, продаващи билети, отчитат средствата към организаторите само дни след продажбата им, а впоследствие потребителите не знаят към кого трябва да се обърнат, за да си получат парите.
Дори и организаторът да бъде открит, връщането на парите не е никак гарантирано, защото потребителите понякога просто срещат отказ.
„Активни потребители“ предлага въвеждането на задължителна застраховка, която да обезпечава рисковете при организирането на културни събития. Подобна практика има при организираните туристически пътувания и времето показа, че тя работи добре, отбелязват от Асоциацията.