Британско-холандската компания за бързооборотни стоки Unilever отчете спад на доставките за пръв път от над година, който засенчва ръста на продажбите на сладоледи през лятото, съобщава Bloomberg.
Обемът на стоки, продадени през третото тримесечие, се е понижил с 0,4%, съобщи компанията в четвъртък, изненадвайки анализаторите, които очакваха ръст. Базовият ръст на приходите се е забавил до 3,2%. Акциите на компанията поевтиняха с 2,4% в ранната търговия в Лондон след новината.
Макар че продажбите са над прогнозите, „характеристиките са слаби“ заради спада на обема, коментира анализаторът към Exane BNP Paribas Джеф Стент. „Основната изненада по отношение на обема е най-вече около Азия“.
За да компенсира забавянето на развиващите се пазари като Индия и Китай, които формират почти две трети от продажбите на Unilever, компанията е придобила бизнеси като Dollar Shave Club и Seventh Generation, за да се засили растежът на развитите пазари като САЩ. Компанията в момента води спор и с британската верига супермаркети Tesco заради увеличения на цените вследствие на Brexit, което е довело до изтегляне на продуктите на компанията от онлайн магазина на Tesco.
Главният финансов директор на Unilever Греъм Питкътли каза, че спорът с Tesco “не си заслужава да се коментира“, тъй като Обединеното кралство формира само около 5% от приходите на компанията. Той заяви, че Unilever може да обсъди британския си бизнес, когато проведе конферентен разговор с анализаторите.
Британският вестник Guardian съобщи в сряда, че Unilever иска да увеличи цените на продукти като праха за пране Persil с около 10% заради спада на паунда.
„Това е такова голямо събитие, че може би просто двете страни са решили да стартират преговори от страна на индустрията, така че останалата част от нея след това да се съгласи с договореното“, каза Бруно Монтейн, анализатор в Sanford C. Bernstein, във връзка със спора.
Компаниите за хранителни продукти като Nestle и швейцарският млечен концерн Emmi заявиха, че ще повишат цените си в Обединеното кралство, за да отговорят на спада на паунда след британския референдум за излизане от Европейския съюз, който е повишил разходите им за снабдяване.
Продажбите на Unilever са били подкрепени от 3,6% повишение на цените – по-висок процент от очаквания от анализаторите, след като компанията е увеличила разходите за стоки в Латинска Америка, за да се справи с валутните колебания там. Според Питкътли повишаването на цените е „разумно“, тъй като компанията се бори със слабо търсене от потребителите.
Продажбите са нараснали с 4,5% в отдела, който включва сладоледите, като това е доста над очаквания спад от 0,8%. Продуктите New Magnum и последните придобивания са подкрепили продажбите, каза компанията.
Базовите продажби изключват придобиванията, продажбите на активи и валутните колебания.