"Ако пазарът ви нервира, не пийте, а инвестирайте в пиене". Това е мотото на новия борсово търгуван фонд, който проследява представянето на акциите на производители и търговци на уиски и високоалкохолни напитки.
"Уискито е продуктът, който независимо от времената, било то добри или лоши, продължава да бъде консумиран", заяви мениджърът на фонда, цитиран от Market Watch.
Борсово търгуваният фонд Spirited Funds/ETFMG Whiskey and Spirits направи своя дебют в сряда, с кода "WSKY", и е съставен основно от компании, които формират приходите си от производството или дистрибуция на уиски и други високоалкохолни продукти. Във фонда влизат международни компании, сред които Brown-Forman Corp.- производителя на Jack Daniel’s, френската Pernod Ricard и японската Kirin Holdings Co.
“Смятаме, че се намираме в суперцикъл, който може да продължи 40 години, а в по-песимистичния случай – 25“, заяви Дейвид Болтън, президент и главен изпълнителен директор на Spirited Funds.
Болтън цитира данни на американския Съвет на производителите на високоалкохолни напитки Distilled Spirits Council, които показват, че през 2015 г. продажбите на високоалкохолни напитки в САЩ са донесли 72 млрд. долара, като се включва износът. Данните сочат още, че приходите от продажба на "супер премиум бърбън и Тенеси уиски" в САЩ са нараснали със 155% за периода 2010-2015 г.
Според друг доклад на Съвета, публикуван през февруари, годишните приходи на производителите в сектора са се повишавали всяка година от 2005 г. насам. Единственото изключение е било по време на следкризисната 2009 г., когато приходите са били с нулев ръст и са възлизали на 18,7 млрд. долара.
„Независимо от икономическото положение хората пият и се хранят, но някои изследвания сочат, че пиенето се увеличава, когато пазарите започнат да падат“, завърши Болтън