Amazon.com обяви, че планира да пусне нова музикална стрийминг услуга, която подобно на поне десетки нейни конкуренти предлага музика по поискване и неограничен достъп до десетки милиони песни срещу месечна такса, пише Wall Street Journal.
Отличителното на Amazon Music Unlimited е, че потребителите, които използват колонката Echo, разпознаваща гласови команди, ще плащат само по 3,99 долара на месец. Сумата е по-малко от половината на таксите на повечето конкуренти - 9,99 долара. Освен това те ще могат да слушат музика по значително по-различен начин.
Потребителите могат да помолят дигиталния асистент Alexa, вграден в Echo, да им пусне “новата песен” на някоя група, без да знаят името ѝ, да поискат определен изпълнител от някое десетилетие или песен, на която знаят част от текста, дори и да не могат да си спомнят нито нейното име, нито това на певеца.
Вицепрезидентът на Amazon Стив Бум заяви, че очаква новата услуга “наистина да разшири пазара на стрийминг”, като се има предвид цената и потенциала ѝ, и да превърне музикалния стрийминг в преживяване, фокусирано в дневната стая у дома, а не толкова в смартфона.
“В дигиталната ера груповото слушане е едно от нещата, които са загубени”, коментира Бум, добавяйки, че екипът му е разработил няколко функции, за да се опита да предизвика старото усещане от слушане на плочи с приятели.
Потребителите могат да помолят Alexa да им пусне коментар на изпълнителя, който да представи или да разкаже повече за плейлиста от негови или нейни песни, Междувременно текстът на песента може да бъде показван на екрана на друго устройство, тъй като Echo не разполага с дисплей.
Услугата е добра новина за музикалната индустрия, която разчита на платения стрийминг за растежа на продажбите, тъй като тези на дискове и свалянията от интернет продължават да спадат.
Spotify има повече от 40 млн. плащащи абонати по целия свят, докато Apple Music има 17 млн. Общият брой абонати на стрийминг услуги в САЩ е 18 млн., като те са допринесли за 8% ръст на приходите за първите шест месеца на 2016 г. спрямо година по-рано, сочат данни на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка.
Музикалната индустрия отбелязва слаб растеж през последните години, след като продажбите преживяха срив с 60% от пика си през 2000 г. Но подобни платени услуги все още са прекалено малки в сравнение с по-старите услуги за безплатна музика, като Pandora Media и YouTube. Последните плащат на носителите на права за всеки отделен стрийминг.
Новата услуга може да помогне на Amazon да се изправи срещу други технологични гиганти, в това число Alphabet, Apple и Microsoft, които разработват асистенти с изкуствен интелект и за които се очаква да бъдат вградени във всичко - от къщи до коли - в близо бъдеще.