Yum! Brands, собственик на KFC и Pizza Hut, заяви, че ще продаде дял за общо 460 млн. долара от китайския си бизнес на Primavera Capital Group и на Ant Financial Services Group, дъщерно дружество на Alibaba, съобщава Bloomberg.
Primavera и Ant ще инвестират съответно 410 млн. долара и 50 млн. долара в отделянето на Yum China Holdings, сочи изявление от петък. Сделката първо бе съобщена от The Wall Street Journal. Основателят на Primavera Фред Ху – бивш председател на Goldman Sachs, отговарящ за Китай, ще стане председател на Yum China.
Миналата година Yum се подаде на натиска на активисти и договори отделянето на китайския бизнес в отделна публична компания след продължителен спад на продажбите вследствие на скандали с безопасността на хранителните продукти. Водещата роля на Yum в индустрията на бързото хранене, която тя самата помогна да се изгради, се влошава заради китайските потребители, които все повече се грижат за здравето и търсят по-здравословни опции и местни хранителни вериги.
Засега липсват коментари по темата от Primavera и Ant.
Инвеститорите ще купят акциите на Yum China с 8% отстъпка от средната цена, на която са се търгували между 31-ия и 60-ия ден след отделянето, казва Yum в изявлението. Двете компании ще получат варанти, че ще могат да купят два пъти по 2% от акциите на Yum, когато оценката на компанията достигне до 12 млрд. долара и до 15 млрд. долара.
Ant, която е дъщерно дружество на Alibaba, управлява широко използваната платформа за мобилни плащания Alipay.
Печалбата на Yum за второто тримесечие бие оценките, подпомогната от по-доброто от прогнозираното представяне на KFC в Китай. Приходите са намалели с 3% до 1,6 млрд. долара от китайското подразделение, което формира 53% от общите приходи на групата. Акциите на Yum са поскъпнали с 24% тази година.