Самолетната компания Air Berlin въвежда седалки бизнес класа в Европа в опит да позиционира компанията в по-доходоносен сегмент от пазара след години загуби, съобщава Bloomberg.
По-късно тази година превозвачът ще започне да запазва първата редица от германските и европейските си полети за премиум клиенти, които ще се наслаждават и на приоритетно чекиране и качване в самолета, бърза писта при проверките за сигурност и достъп до специален салон преди полетите, обяви Air Berlin в изявление от петък. Новите оферти ще включват още храна на борда в ресторантски стил, като клиентите ще бъдат обслужвани индивидуално на местата си.
Промяната е „началото на по-всеобхватна трансформация“, каза главният изпълнителен директор Щефан Пихлер. „Правим стратегически решения, които ще проправят път към устойчиво бъдеще на компанията и ще позиционират Air Berlin в по-високия сектор. Новият продукт ще ни направи по-атрактивни, особено за бизнес пътниците“.
Пихлер, който стана четвъртият поред главен изпълнителен директор на Air Berlin в началото на 2015 г., е под натиск за преустройство на компанията след седем годишни загуби за осем години. Засега той не е представил по-широката стратегия за преструктуриране, която компанията обяви миналата година.
Базираната в Абу Даби Etihad Airways, която притежава дял от 29,2%, изисква напредък след няколко спасителни заема. Конкуренцията се засилва в Германия, след като нискотарифният лидер в Европа Ryanair увеличава полетите си след британския вот за излизане от ЕС. В същото време Lufthansa също засилва нискотарифното си подразделение Eurowings.