Тази година не е никак добра за швейцарските производители на часовници, а останалата част от нея не се очертава да бъде по-хубава, пише Bloomberg
Търговците разполагат с големи запаси, според проучване на Credit Suisse. През юни износът на швейцарски часовници се е свил с 16% - най-лошото редставяне от 18 месеца насамь според Федерацията на индустрията на швейцарските часовникари.
Графика: www.fhs.ch
На хоризонта обаче не се задава по-голямо търсене. Забавянето на растежа на икономиката и антикорупционната политика доведоха до свиване на продажбите в Китай и Хонконг. Терористичните атаки в Европа пък обезкуражават туристите, а силният долар и притесненията около президентските избори отслабват търсенето в САЩ. Brexit пък оказва силно влияние във Великобритания, водейки до 26% свиване на пазара.
За да се справят с всичко това, швейцарските производители трябва да се адаптират и към променящите се вкусове. Инвестициите в умни часовници е разумно. Tag Heuer на LVMH не може да се справят с търсенето на своя умен часовник, струващ 1 500 долара, и планират да удвоят производствения капацитет. Намаляването на разходите също е ключово.
Производителите на часовници, които не разбират, че времената се сменят, срещат отпор от страна на инвеститорите.
преди 8 години Напълно очаквано - стоките и услугите, които бяха предназначени само и единствено за "глезотия" и "престиж", постепенно да намаляват ... просто мисленето на хората за "ценноста на глезотията", също се променя ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар