От модната верига H&M до козметичната компания Innisfree - редица търговци на дребно на масови стоки отварят магазини в помещения в най-първокласните райони на Хонконг, преди държани от луксозни брандове, коментира Ройтерс.
Подпомогнати от все по-ниските наеми на топ локации търговци на дребно на аксесоари, спортни стоки и лайфстайл продукти се превръщат в новата движеща сила на индустрията за търговия на дребно на Хонконг на стойност 60 млрд. долара – част от огромното преобразяване на града вследствие на срива на продажбите на дребно.
„Тази тенденция ще продължи“, казва Джо Лин, главен изпълнителен директор на консултантската фирма в сферата на недвижимите имоти CBRE. “Още брандове от масовия пазар ще се появят отново на първокласни места“.
Заради слабите продажби на луксозни стоки Хонконг обяви спад на продажбите на дребно за 15-и пореден месец, а градът вероятно ще отбележи поредното понижение, когато представи данните си за юни.
Продажбите на бижута, часовници и скъпи подаръци са се сринали с 21% за периода между януари и май тази година, което води до спад от 10,8% на продажбите на дребно като цяло. Козметиката и лекарствата отбелязват с 2,7% по-слаби продажби, а тези на мебелите са с 5,3% надолу, показват официалните данни.
Търговията на дребно на луксозни стоки в Хонконг отчете бум през последното десетилетие. Все по-богатите китайци от континента наводниха града, за да купуват продукти на луксозни западни брандове, което изкара от бизнеса местните бижутерии и други магазини, преди доминиращи в сектора.
Въпреки това масовите брандове може да изпитат трудности с постигането на маржовете и рентабилността, нужни, за да бъдат оправдани наемите в тази слаба среда на търговия на дребно, казва Кевин Лай, икономист в Daiwa Capital Markets в Хонконг.
„Луксозният сектор обикновено има много по-голяма добавена стойност“, казва той. „Затова тези компании може да не успеят да постигнат същото от гледна точка на стойността“.