Spotify изменя своята услуга, съобразявайки се с местните вкусове – от актуални плейлисти до различно ценообразуване. Компанията прави всичко това, докато се подготвя за експанзията на своята музикална стрийминг платформа в Азия, пише Bloomberg.
Стратегията включва развиването на съдържание като корейски поп, който е популярен в Югоизточна Азия. Освен това компанията иска да предлага различни методи за разплащания на пазари, в които кредитните карти са рядкост, твърди Сунита Каур, управляващ директор на Spotify Asia.
След като привлече аудитория от 100 млн. души в световен план, стрийминг услугата се насочва към Азия в опит да привлече нови потребители и да убеди вече съществуващите да прекарват по повече време в платформата ѝ. Освен в Сингапур, Малайзия и Индонезия, Spotify е достъпна в Хонконг, Филипините и Тайван, като планира да се появи и на други пазари.
"Искаме да бъдем навсякъде в Азия“, коментира Каур в Сингапур, без да разкрие подробности. „Нямаме конкретен план все още, а оставяме лицензирането да ни води. Така че щом лицензионните сделки за един пазар са готови, ние имаме готовност да стартираме там“.
Локалният подход изисква и чувство за хумор. Когато небето над Сингапур и Малайзия беше изпълнено с дим заради пожарите в съседна Индонезия миналата година, Spotify направи плейлиста с 40 песни, наречена „Hazed & Confused”, включваща песни като „We Didn’t Start The Fire” на Били Джоел и „Harder To Breathe” на Maroon 5. Списъкът стана хит, а много потребители го споделиха в социалните мрежи.
Компанията също така сложи различни цени за своите премиум услуги - от 7,30 долара на месец в Сингапур и 6,20 долара в Хонконг до 2,70 долара във Филипините.
Откакто дебютира в Индонезия в края на март, потребителите в страната са прекарали близо 20 млн. часа в стрийминг на музика, посочва Spotify. Средно те прекарват по 90 минути на ден в слушане в платформата, а Джъстин Бийбър е най-популярният изпълнител.
В Индонезия и Филипините, където по-малък брой хора използват кредитни карти, Spotify предлага плащания в брой за първи път от създаването си през 2008 г. Потребителите могат да плащат посредством банков превод, ATM, Doku Wallet и в магазини, с които компанията работи.
Потребителите във Филипините също имат възможност да плащат в брой в търговски обекти, а един от четирима души, ползващи мобилен интернет в страната, слуша Spotify. Потребителите прекарват средно по 86 минути на ден в приложението.
Още по темата вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.