Американският производител на спортни облекла Nike прекъсна дългия период на силен растеж в своя роден район – Северна Америка, след като забави растежа си през последното тримесечие, съобщава MarketWatch.
Печалбата на компанията за спортни облекла падна с 2% в Северна Америка, а приходите остават непронени на фона на битката на компанията със слаби продажби и силна конкуренция в лицето на Adidas и Under Armour.
Фючърсните поръчки за Северна Америка се увеличават с 6% за продукти, насрочени за доставка през следващите шест месеца, спрямо ръст от 13% година по-рано и увеличение от 10% през предходното тримесечие.
Продажбите на продуктите от сегмента „Джордан” на баскетболната звезда Майкъл Джордан се повишават с 18% до 2,8 млрд. долара за фискалната година, приключила на 31 май, а продажбите на баскетболния сегмент на Nike падат с 1% до 1,40 млрд. долара.
Към 31 май Nike отчете печалба в размер на 846 млн. долара, което е по-малко спрямо 865 млн. долара година по-рано. Приходите бяха в размер на 8,24 млрд. долара спрямо 7,78 млрд. долара през същия период на предходната година. В Северна Америка, приходите на компанията нарастват с 0,1% до 3,74 млрд. долара.
Акциите на базираната в Бивъртън, Орегон, компания, се обезцениха с 3,8 на сто до 51,05 долара в следборсовата сесия. До вторник книжата загубиха 15% от началото на годината.