Продажбите на британската верига супермаркети Sainsbury's през първото тримесечие намаляват с по-малко от прогнозите на анализаторите, след като търговецът смъкна цените за постоянно с цел да спре отлива на клиенти към по-евтини конкурентни магазини.
Изключвайки горивата, продажбите на магазините паднаха с 0,8% през 12-те седмици, приключили на 4 юни, обяви базираната в Лондон верига. Това е значително по-добро представяне в сравнение с прогнозите на 14 анализатори, които очакваха спад на продажбите от 1,7%. Продажбите на облекло нарастват с почти 5 на сто.
Въпреки това, изчисленията на Bloomberg показват, че за последните десет тримесечия продажбите на Sainsbury's са нараснали само веднъж - през последните три месеца на 2015 г.
Графика: Блумбърг
За да се справят с нарастващата популярност на веригите Aldi и Lidl, предлагащи по-евтини стоки, Sainsbury и неговите основни конкуренти опростиха ценообразуването, постепенно премахвайки някои промоции в замяна на по-ниски цени на ежедневни стоки като пилешко, яйца и сирене.
Всички вериги супермаркети в кралството страдат заради веригите, предлагащи евтини стоки, които продължават да печелят клиенти и да отварят нови магазини.
„Направихме стабилно начало на годината“, заяви изпълнителният директор на Sainsbury Майк Коуп. „Пазарните условия продължават да са предизвикателни, тъй като дефлацията в цените на храните продължава да влияе на нашите продажби“, обясни той.
Веригата супермаркети обяви, че клиентите, възползващи се от промоции, намаляват през тримесечието – до 23% в сравнение с 30% година по-рано. Търговецът възнамерява да преустанови от август голяма част от промоциите от типа „ купуваш едно, получаваш още едно безплатно“.