На фона на спада на финансовите си резултати британският производител на луксозни стоки Burberry трябва да затегне по-силно коланите си. В сряда компанията обяви план за икономии, с чиято помощ трябва да се икономисат поне 100 млн. паунда (128 млн. евро) в рамките на три години, предава AFP.
Познатата със своите тренчкоти (б. ред. вид шлифери) марка отчете спад на нетната печалба от 8 на сто до 309 млн. паунда за първото тримесечие, което приключи през март тази година.
Как точно ще изглежда програмата за икономии засега не е ясно. В съобщението се говори за „важни промени“ чрез „намаляване на сложността и опростяване на процесите“. Същевременно Burberry предупреждава, че международният пазар за луксозни стоки е заплашен от слаб ръст през следващите пет години.
Спадове в продажбите производителят на дрехи и чанти отчита преди всичко в Хонконг и Макау, които не успява да компенсира с лекия ръст в Китай, Южна Корея и Япония.
В Европа особено разочарование идва от родния британски пазар. В континентална Европа през зимата приходите спадат заради свитите разходи на туристите. Много почиващи, преди всичко китайци, предпочитат да почиват далече заради атентатите в Париж и Брюксел. В САЩ продажбите на Burberry стагнират на едно ниво.