Новината, за която в сряда първи писа Wall Street Journal и която Comcast характеризира като „слухове“, днес официално е факт – американската медийна компания NBCUniversal, собственост на най-големия оператор на кабелна телевизия в САЩ Comcast, ще придобие холивудското студио DreamWorks Animation SKG Inc за 3,8 млрд, долара, или 41 долара за обикновена акция. Това представлява премия от около 50% над цената на акциите преди слуховете за сделката, предаде CNN.
Ако сделката бъде одобрена от регулаторите, DreamWorks Animation ще стане част от Universal Filmed Entertainment Group, която включва Universal Pictures, Fandango и NBCUniversal Brand Development.
Трансакцията може да създаде гигант, който да бъде конкурент на Walt Disney.
„DreamWorks Animation е прекрасно попълнение към NBCUniversal”, каза Стив Бърк, главен изпълнителен директор на медийната компания. „Джефри Катценбърг (главният изпълнителен директор на DreamWorks, б. ред.) и DreamWorks създадоха динамичен филмов бранд и голяма библиотека от интелектуална собственост. DreamWorks ще ни помогне да разраснем бизнеса с филмови и телевизионни продукти, тематични паркове и потребителски стоки за години напред”, добави той.
Dreamworks Animation се отдели от DreamWorks Studios като самостоятелна компания през 2004 година.
Очаква се сделката да приключи до края на годината.
От няколко години Джефри Катценбърг търси купувач на студиото - едно от последните в Холивуд, които не са част от по-голям конгломерат.
През 2014 г. DreamWorks води преговори с японската SoftBank и с производителя на играчки Hasbro. Наскоро тя е говорила и с потенциален купувач от Китай, посочват хора, близки до компанията.
Същевременно Катценбърг заяви на инвеститорите, че през последните години работи за диверсифицирането на компанията и насочването ѝ към нови бизнеси, като телевизия, онлайн видео и потребителски продукти, тъй като постъпленията от филмите са нестабилни.
Няколко боксофис провала между 2012 и 2014 г. принудиха компанията в началото на 2015 г. да съкрати 500 служители, да прекрати операциите си в Северна Калифорния и да съкрати годишната си продукция от три филма на два.
Същевременно тя създава големи обеми от телевизионно съдържание за Netflix и се радва на успеха на компанията за дигитално видео AwesomenessTV, която придоби през 2013 г. Този месец Verizon Communications придоби 24,5% дял в AwesomenessTV, което оцени студиото за онлайн видео на 650 млн. долара.
След като придоби медийния конгломерат NBCUniversal през 2011 г., Comcast инвестира милиарди в тематични паркове и създаването на бизнес с лицензиране на потребителски продукти, като и двете ѝ позволяват да генерира по-висока печалба от марките на DreamWorks.
Сделката ще даде на Universal по-силно присъствие в Китай, където Катценбърг фокусира голяма част от енергията си през последните няколко години. Главният изпълнителен директор пътува поне веднъж месечно до азиатската страна и създаде джойнт венчър в Шанхай – Oriental DreamWorks, който копродуцира излезлия през януари „Кунг-фу панда 3“.
DreamWorks Animation се отдели от DreamWorks SKG през 2004 г.