Comcast води преговори за придобиването на DreamWorks Animation за повече от 3 млрд. долара, пише Wall Street Journal, позовавайки се източници, запознати с въпроса. Сделката може да създаде гигант, който да бъде конкурент на Walt Disney.
Филмовото студио Universal Pictures на Comcast се радва на успех през последните години с анимации като „Аз, проклетникът“ и „Миньоните“, но все още е сравнително малък играч на пазара.
Неговата компания майка от своя страна следва агресивно стъпките на Disney, като използва своите анимации, за да създава серии от потребителски продукти и тематични паркове, които се превръщат във важна част от бизнеса ѝ. Тази стратегия може да бъде подсилена от придобиването на DreamWorks, която е създателка на „Шрек“, „Кунг-фу панда“ и „Мадагаскар“.
Въпреки това до сделка може да не се стигне.
В сряда Comcast отчете по-високи от очакваното финансови резултати и привличането на повече потребители на видео съдържанието си през първото тримесечие. Приходите на NBCUniversal са скочили с 3,9% до 6,9 млрд. долара, като кабелните ѝ мрежи и тематичните паркове са успели да компенсират спадовете, генерирани от филмовото подразделение и телевизията.
Все още не е ясно какво ще означава такава сделка за главния изпълнителен директор на DreamWorks, холивудския ветеран и магнат Джефри Катценбърг. Един от източниците твърди, че DreamWorks и Illumination Entertainment (студиото за анимация на Universal) ще останат отделни брандове.
Катценбърг ще получи около 21,9 млн. долара, ако компанията бъде продадена и той напусне DreamWorks. От няколко години той търси купувач на студиото - едно от последните в Холивуд, които не са част от по-голям конгломерат.
През 2014 г. DreamWorks води преговори с японската SoftBank и с производителя на играчки Hasbro. Наскоро тя е говорила и с потенциален купувач от Китай, посочват хора, близки до компанията.
Същевременно Катценбърг заяви на инвеститорите, че през последните години работи за диверсифирирането на компанията и насочването ѝ към нови бизнеси, като телевизия, онлайн видео и потребителски продукти, тъй като постъпленията от филмите са нестабилни.
Няколко боксофис провала между 2012 и 2014 г. принудиха компанията в началото на 2015 г. да съкрати 500 служители, да прекрати операциите си в Северна Калифорния и да съкрати годишната си продукция от три филма на два.
Същевременно тя създава големи обеми от телевизионно съдържание за Netflix и се радва на успеха на компанията за дигитално видео AwesomenessTV, която придоби през 2013 г. Този месец Verizon Communications придоби 24,5% дял в AwesomenessTV, което оцени студиото за онлайн видео на 650 млн. долара.
След като придоби медийния конгломерат NBCUniversal през 2011 г., Comcast инвестира милиарди в тематични паркове и създаването на бизнес с лицензиране на потребителски продукти, като и двете ѝ позволяват да генерира по-висока печалба от марките на DreamWorks.
Сделката ще даде на Universal по-силно присъствие в Китай, където Катценбърг фокусира голяма част от енергията си през последните няколко години. Главният изпълнителен директор пътува поне веднъж месечно до азиатската страна и създаде джойнт венчър в Шанхай – Oriental DreamWorks, който копродуцира излезлия през януари „Кунг-фу панда 3“.
DreamWorks Animation се отдели от DreamWorks SKG през 2004 г.