Износът на швейцарски часовници бележи най-големия си тримесечен спад от 2009 г., след като индустрията се изправи пред понижаващо се търсене на всички пазари, пише Bloomberg.
Експортът се сви с 8,9% на календарно изгладена база през първото тримесечие, показват актуалните данни на швейцарските митници.
Износът е надолу с 16% през март до 1,5 млрд. франка (1,5 млрд. долара), което е най-ниското ниво за този месец от пет години насам, сочат и данните на Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия.
Анализатори, цитирани от Bloomberg, са изненадани от факта, че понижения са отчетени на всички пазари. Спадът на доставките за Хонконг е от 38%, за САЩ е от 33 на сто, а 14% е в Китай.
Ръстът на търсенето на часовниците на Rolex, Omega и Cartier, например, в последните години спадна, тъй като швейцарските производители на часовници са изправени пред дълъг списък с препятствия. Те доведоха до преговори за съкращения в Cartier, Vacheron Constantin и Piaget.
Освен това предизвикателствата доведоха до промени на ръководно ниво в някои брандове. Например, през март временният главен изпълнителен директор на Parmigiani Fleurier се оттегли само пет месеца, след като замени напускащия Жан-Марк Жако.
Данните за износа контрастират с коментарите на главния изпълнителен директор на Swatch Group AG Ник Хайек, който по-рано този месец в интервю за Le Temps заяви, че индустрията е в добра форма. Според него швейцарският франк е напълно надценен, което предизвиква ужасни вреди на Швейцария. Той пък иска да избегне съкращения на персонал.