Най-голямата компания за хранителни продукти в света - Nestle SA, продължава да отчита ръст на приходите въпреки продължаващия ценови натиск. Особено добре са се развили продажбите на кафе и продукти за домашни любимци, пояснява швейцарската компания в отчета си, цитирана от Bloomberg.
Ръстът по отношение на приходите от продажбите на органична база, важен показател за базирания във Вьове, Швейцария, производител на кафето Nespressо и шоколада Cailler, се забавя до 3,9 на сто от 4,4 на сто година по-рано. Анализатори обаче очакваха той да е в размер на 3,65 на сто.
В абсолютна стойност приходите от продажба на продукти с марките Maggi, KitKat или Nespresso остава на същото ниво отпреди година - 20,9 млрд. франка (19,2 млрд. евро). Не на последно място причината е силният швейцарски франк.
Същевременно компанията потвърди досегашната си прогноза за 2016 г. - за органичен ръст на нивото на предходната – 4,5 на сто. Най-голямата компания за хранителни продукти в света представи тези прогнози за продажбите през февруари, като те останаха под оценките на анализаторите, а това увеличи натиска върху главния изпълнителен директор Пол Бълке да открие нови сфери на растеж, докато пристъпва в последната част от мандата си.
Той се опитва да разшири Nestle и да придобие компании в областта на грижата за кожата и хранителните добавки, за да намали зависимостта на компанията от предизвикателната за растежа индустрия с пакетирани храни. Nestle е под натиск да се откаже от целта си за дългосрочен среден растеж на продажбите от 5-6%, останала от времената на една по-инфлационна икономика, казват анализатори от Jefferies.