IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите от продажби на дигитална музика с 10% ръст през 2015 г.

Това е първият значим растеж на приходите в музикалната индустрия от почти две десетилетия

20:30 | 12.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: архив, Ройтерс

Приходите от продажби на дигитална музика се повишават с 10,2% през 2015 г. до 6,7 млрд. долара, предава АР, цитирана от БТА.

Ръстът на приходите от дигитални музикални носители помага да се компенсира спадът в продажбата на компактдискове и други физически формати.

Според Международната федерация на фонографската индустрия глобалните приходи от музикалните записи са се увеличили с 3,2% в сравнение с предишната година до 15 млрд. долара през 2015 г.

Така пострадалата от дигиталната епоха индустрия отново е в растеж.

Той пък е „първият спрямо предишната година от почти две десетилетия“. Тези данни показват, че „индустрията се е адаптирала към дигиталната епоха и вече е по-силна и по-хитра“, коментира ръководителят на федерацията Франсес Мур.

За растежа помага и значимото увеличение на приходите от стрийминг услугите, допълва Ройтерс. Приходите от дигиталните формати за миналата година за пръв път са надхвърлили физическите продажби. Приходите от стрийминг са с 45% повече, благодарение на нарасналата употреба на смартфоните и лицензирани абонаментни услуги.

Албумът „25“ на Адел е най-продаваният за 2015 г., като интересът към него в целия свят помага за първия значим растеж в приходите в музикалната индустрия от почти две десетилетия, посочва АР.

Продажбите от албума „25“ на Адел са 17,4 млн. копия, което е пет пъти повече от следващия – „Х“ на Ед Шийран, който е с 3,5 млн. продадени копия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:41 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още