Marks & Spencer Group отчете по-слаб спад на приходите от продажби на дрехи от очакваното от анализаторите, след като намали цените на по-малко стоки, пише Bloomberg.
Приходите от продажби в магазините, отворени най-малко от година, са спаднали с 2,7% в рамките на 13-те седмици, приключили на 26 март, обяви базираната в Лондон компания за търговия на дребно. Анализаторите очакваха спад от 3,5%.
Marks & Spencer заяви, че брутният марж на подразделението за дрехи и стоки за дома се е увеличил с 2,4 до 2,5 процентни пункта тази година. Предишната прогноза беше за ръст от 2 до 2,5 процентни пункта.
Въпреки този по-висок резултат водещият бизнес на M&S все още не се представя достатъчно добре. Конкурентите Next и Primark успяват по-успешно да привличат по-младите купувачи.
Първата важна задача на Стив Роу, който от скоро е главен изпълнителен директор на Marks & Spencer, беше да държи под око бизнеса с облекло, с който се занимава активно от юли насам. Роу твърди, че резултатите за тримесечието са “смесени” и той не е доволен от представянето на бизнеса с дрехи.
Акциите на компанията поскъпнаха с 2,5%.
От своя страна бизнесът на M&S с храна и напитки надминава представянето на пазара във Великобритания, който не успява да генерира растеж. Продажбите на компанията в магазините ѝ, отворени най-малко от година, изпълниха прогнозата на анализаторите за 0,5% растеж.