Стриймингът на музика генерира приходи за 2,4 млрд. долара в САЩ миналата година, надминавайки свалянията на дигитална музика като най-голям източник на приходи за индустрията и насочвайки бизнеса към първата му година на растеж от 2011 г. насам, пише Bloomberg.
Новият формат за слушане е формирал 34,3% от продажбите, постигайки повече от своя предшественик, който е отговорен за 34% от тях, сочат данни на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка. Общите продажби са скочили с 0,9% до 7 млрд. долара.
Подобен растеж, макар и слаб, дава възможност на музикалната индустрия да твърди, че стрийминг услуги като Spotify и Apple Music ще компенсират десетилетията на свиване на приходите и ще изпреварят дигитални музикални магазини като iTunes. Приходите от дигитални албуми са спаднали с 5,2% през 2015 г., а тези на сингли – с 12,8%.
Платените стрийминг услуги са донесли половината от всички стрийминг продажби, докато броят на платените абонаменти за стрийминг е нараснал до 13 млн. към края на декември, посочват от асоциацията. Останалата част от приходите са дошли от онлайн радио услуги като тези на Pandora Media и Sirius XM Holdings, както и от включващите реклами стрийминг услуги, предлагани от играчи като Spotify и YouTube на Google.
Използването на стрийминг, вклюючващ реклами, нараства по-бързо от продажбите на тези услуги, твърдят още от Асоциацията, допълвайки, че звукозаписните компании настояват Spotify и YouTube да работят повече в посока превръщането на потребителите на безплатните услуги в абонати на платените.
Spotify е най-голямата платена музикална услуга в света с повече от 30 млн. абонати, но много от тях все още слушат музика безплатно. YouTube, която е най-популярната музикална услуга в света, представи новата си платена услуга миналата година.
Spotify трябва да преговаря за нови дългосрочни сделки с трите основни звукозаписни компании. Споразуменията ѝ с две от тях – Universal Music и Warner Music Group, вече са изтекли. Лейбълите и изпълнителите настояват Spotify да предоставя повече контрол върху това дали те искат музиката им да може да бъде включвана в безплатната услуга.