Luigi Lavazza SpA ще използва комбинация от придобивания и естествен растеж, за да увеличи приходите си до около 2 млрд. евро до 2020 г. Това коментира главният изпълнителен директор Антонио Баравале, цитиран от Bloomberg, само ден след като най-големият производител на кафе в Италия приключи придобиването на френския кафе бранд Carte Noire.
„Lavazza е най-голямата от малките, но и най-малката от големите“, каза Баравале, който е на поста от 2011 г.
Базираната в Торино компания, чиито приходи от продажби през 2015 г. нараснаха с 8% до 1,4 млрд. евро, най-вероятно няма да направи друга покупка поне до края на годината, уверява той.
„Похарчихме повече от 1 млрд. евро през последните 12 месеца“, заяви още ръководителят, правейки препратка към придобиването на датската компания за кафе Merrild от D.E. Master Blenders миналата година, инвестициите в дистрибуционната мрежа в Австралия и сделката за Carte Noire за 700 млн. евро.
Сделката за Carte Noire прави Франция втория по големина пазар за Lavazza след този в Италия. Очаква се тя да генерира близо една пета от приходите на компаниите през тази година.
Основаната през 1895 г. Lavazza увеличи приходите си в САЩ с 20%, където сред клиентите й е Keurig Green Mountain Inc. чрез своите K-Cup (кафе на капсули).
Към този момент Lavazza не обмисля излизането си на борсата.
„Имаме доста работа, преди дори да се доближим до първично публично предлагане и много пари, които да управляваме за бъдещия растеж в следващите поне четири години“, категоричен е Баравале. „Нашата цел е да останем напълно независими.“