Американската компания Procter & Gamble Co. във вторник отчете по-добра от очакванията печалба за последните три месеца на 2015 г. Основният показател - продажбите, също се е подобрил, въпреки спада на обема на повечето бизнеси на групата, съобщава The Wall Street Journal.
Базираният в Синсинати производител на шампоаните Pantene и праха за пране Tide от години се опитва да ускори ръста на продажбите и се представя по-зле от по-малки, но по-пъргави конкуренти, които отчитат органичен ръст в САЩ и в чужбина. Изпълнителните мениджъри на P&G обаче предвиждаха да се завърнат към ръст на продажбите през последното тримесечие.
За фискалното второ тримесечие, приключило на 31 декември, P&G заяви, че органичните продажби, внимателно следен показател, който изключва валутните движения, придобиванията и разпродаванията, са нараснали с 2%. Цените като цяло са се увеличили с 3%, но обемът се е понижил с 2%.
P&G отчита спад от 3% на обемите в сегмента за разкрасителни продукти, от 1% в сегмента за поддържане на външния вид и от 3% в отделите за грижа за здравето и за бебешка, женска и семейна грижа.
Като цяло P&G отчита печалба от 3,21 млрд. долара, или 1,12 долара на акция, спрямо 2,37 млрд. долара, или 82 цента на акция, на годишна база.
Без единичните ефекти печалбата на акция възлиза на 1,04 долара на акция.
Приходите са се понижили с 8,5% до 16,92 млрд. долара. Валутните влияния се отразяват с намаление от 9 процентни пункта.
Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха коригирана печалба от 98 цента на акция с приходи от 16,94 млрд. долара.