Малко преди сливането си с Anheuser Busch вторият по големина в света производител на бира SAB Miller обяви, че се е възползвал от топлото време и е продал повече бира. Продажбите като обем през трите месеца до декември са скочили с 4%, обяви компанията в четвъртък.
Същевременно концернът, който продава бира с марките Pilsner Urquell, Grolsch и Peroni, е успял да наложи и известно увеличение на цените.
Нетните производствени приходи, в които влизат акцизни и други данъци, спадат с 8% през четвъртото тримесечие, или по-рязко от срива от 5% година по-рано, след като ключови за SABMiller валути са се обезценили спрямо долара. Без валутните ефекти приходите нарастват със 7% през трите месеца, приключващи на 31 декември 2015 г., в сравнение с ръст от 4% за същия период година по-рано.
Множество фирми, които имат експозиции към развиващите се пазари и отчитат финансови резултати в щатски долари, пострадаха в последно време, тъй като много валути се обезцениха спрямо долара. През последните няколко месеца на 2015 г. южноафриканският ранд, колумбийски песо, танзанинският шилинг и анголската кванза се обезцениха с повече от 20%, а полската злота и кенийският шилинг се обезцениха с повече от 10%, отбелязват цитирани от Wall Street Journal анализатори на Berenberg.
SABMiller е в процес на придобиване от страна на AB InBev за 100 млрд. евро, което би било четвъртата по големина сделка в света, като тя може да бъде приключена през втората половина на годината. Компанията бе принудена да продаде част от бизнеса си в САЩ и Европа, за да получи разрешение за сделката от регулаторите. За продажба са обявени и европейските марки Grolsch и Peroni. Засега обаче не е ясно какво ще се случи с 49-процентния дял в съвместното дружество в Китай, което произвежда Snow, най-големият бирен бранд по обем.
Ако сливането на лидера Anheuser Busch, който произвежда и Beck's, Budweiser и Corona, с втория по големина производител бъде разрешено, то всяка трета бира в света ще е произведена от новия гигант.