Производителят на потребителски стоки Beiersdorf е достигнал иначе занижената си цел за приходите от продажби за 2015 г.
„Beiersdorf постоянно набираше скорост през годината и отчете значителен ръст по-специално през втората половина на годината", заяви главният изпълнителен директор Стефан Хайденрайх. Той е оптимист и за тази година. „Ние създадохме добра основа, за да сме успешни и през 2016 г. въпреки постоянно трудните рамкови условия“, каза той, цитиран от DPA.
По предварителни данни през 2015 г. приходите са се увеличили органично с три процента до 6,69 милиарда евро, заяви производителят на марки като Nivea, Eucerin и Tesa. Развитието на дъщерната компания Tesa, която напоследък отчиташе ръст почти изцяло заради валутните ефекти, накара конкурента на германския Henkel и френския L'Oreal през ноември да понижи целта си за консолидирания ръст на приходите от диапазона 3-5 процента на 3-4 на сто. За цялата година Tesa е генерирала приходи в размер на 1,14 милиарда евро - на нивото от предходната година.
Добре са се представили напоследък и продажбите на козметика и шампоани в Америка и Източна Европа, което даде повод на листнатия на Dax концерн да се изкаже по-оптимистично през ноември по отношение на оперативната възвращаемост. Beiersdorf потвърди тогава прогнозата си, според която през 2015 г. от приходите ще остава по-голяма печалба. По-рано компанията предричаше само лек ръст, а година по-рано възвращаемостта бе 13,7 на сто.
За първите девет месеца Beierdorf постигна марж от 14,9 на сто. А основните марки Nivea, Eucerin и La Prairie се продават все по-добре. Концернът повишава приходите си в подразделението за потребителски стоки органично с 3,6 на сто, само през първото полугодие - с 5,7 на сто.
Така изглежда, че Beierdorf се представя по-добре от своите големи конкуренти. При френския конкурент и лидер L'Oreal напоследък бизнесът не се развива толкова добре, тъй като приходите от продажбата на луксозни продукти в Хонконг и по летищата спадат. Силно ангажираният в Китай Henkel се опари от по-слабата икономика на Народната република. Тъй като бизнесът с лепила и козметика там не се развива добре, директорът на Henkel Каспер Рорсеед очаква за 2015 г. органичен ръст на приходите от около 3 на сто.
Окончателният тримесечен отчет ще бъде публикуван на 17 февруари.