Издръжлив като маратонец и въпреки това бърз като спринтьор. Така наскоро Wall Street Journal описа в икономическо отношение Nike.
И наистина – определението като че ли е напълно заслужено. Американският производител на спортни стоки увеличи значително приходите си през второто си фискално тримесечие. Преди всичко засилващите се отново тенденции в Китай и Северна Америка са допринесли за положителния резултат.
В отчетния период приходите скачат с 12 на сто до 7,69 млрд. долара от 7,38 млрд. долара година по-рано. Анализаторите обаче очакваха малко по-силен резултат – от 7,81 млрд. долара.
Нетната печалба скача до 785 млн. долара от 655 млн. долара през съответния период на миналата година. Конкурентът на германския Adidas отчете и 0,90 долара печалба на акция, като би пазарните очаквания, които бяха за печалба от 0,86 долара на акция. В следборсовата търговия акциите се изстреляха с 4,1 на сто до 137,31 долара за брой, което е близо до рекордната им стойност.
За приключилото през ноември тримесечие Nike отчита ръст на приходите в Китай с 24 на сто. В Северна Америка, най-големия пазар за компанията, приходите скачат с 9,4 на сто. Nike печели преди всичко от растящото търсене на спортно облекло и обувки за всекидневна употреба. От това напоследък спечелиха и конкурентите Under Armour и Skechers USA.
Поръчките за следващите шест месеца, които са ключов показател за бъдещото търсене и растеж, са се увеличили на глобално ниво с 15 на сто. През предишното тримесечие ръстът бе от 9%, а през същия период на миналата година нарастването е от 7 на сто.
Книжата на Nike поскъпнаха с 37 на сто през тази година до вторник. За последните пет години курсът увеличи стойността си трикратно, изчислява Bloomberg.
Книжата се търгуват с коефициент P/E (цена/печалба) от 28, което е най-високата стойност от края на 90-те години. С това обаче акциите са доста по-изгодни от тези на конкурента Under Armour, чийто курс по отношение на P/E е над 60.