Ликът на новата звезда на дългоочаквания седми филм от космическата сага "Междузвездни войни" Дейзи Ридли краси корицата на списание "Glamour", продават се колиета с шлемове на щурмоваци, реклами на "Междузвездни войни: Силата се пробужда" се излъчват в риалити програми и сериали с основно женска публика като шоуто на клана Кардашиян и "Девствената Джейн", пише Ройтерс.
Маркетинговата сила на Disney, която откупи правата на "Междузвездни войни" от Джордж Лукас, е насочена към дамската част от феновете. Целта е чрез разширяването на доминираната от мъже публика на космическата сага да се възстановят 4-те милиарда долара, които Disney плати за компанията на Лукас.
Именно фенките могат да определят дали "Междузвездни войни: Силата се пробужда" ще оправдае очакванията за рекордни постъпления след излизането си на екран в САЩ на 18 декември.
С портмонета и рокли, вдъхновени от симпатичните дроиди R2-D2 и BB-8, и други дамски продукти, Disney ухажва женската част от публиката, допринесла филми като "Игрите на глада" и "Здрач" да станат касови хитове, казва анализаторът от Exhibitor Relations Джеф Бок.
"Момчетата и мъжете вече са "вътре". Ако създателите на "Междузвездни войни" успеят да си осигурят дамската фенска база на "Игрите на глада" и "Здрач", тогава прогнозираните 700 милиона долара и дори повече в северноамериканския боксфис, са напълно възможни", казва Бок.
Само един филм - "Аватар", е постигал тази цел в САЩ и Канада, реализирайки 760 милиона долара от продажбата на билети след излизането си на екран през 2009 г.
Disney подготви "дамската почва" с два свои хита - "Отмъстителите" и продължението "Отмъстителите: Ерата на Ултрон". Звездите на първия филм гостуваха в развлекателни предавания, а във втория две от главните роли бяха поверени на жени. Стратегията даде резултат - около 40 процента от публиката през уикендите, в които двата филма излязоха на екран, беше дамска, отбелязва Шон Робинс, анализатор от сайта BoxOffice.com.
И докато е трудно да се направи разбивка на общата фенска маса на "Междузвездни войни", ранните филми от поредицата не предлагаха много на дамите - в тях имаше само един централен женски персонаж, кралската особа принцеса Лея.
В "Междузвездни войни: Силата се пробужда" централната героиня Рей, чиято роля е поверена на 23-годишната актриса Дейзи Ридли, се препитава от гробище за космически кораби. В трейлърите се вижда, че Рей използва обикновено оръжие, за разлика от дамата-боец в "Игрите на глада" Катнис Евърдийн, разполагаща със "запазена марка" - собствени лък и стрели. Гуендолин Кристи играе капитан Фазма - първата жена злодей в космическата сага. Съществена роля е поверена и на носителката на "Оскар" Лупита Нионго като Маз Каната. Кари Фишър се завръща като Лея, но вече не като принцеса, а като генерал.
"Имаме и жени щурмоваци, и жени пилоти. Гласът и енергията на жените се усещат в целия филм. Важно е да дадем възможност на всички да се припознаят в героите", казва режисьорът на "Междузвездни войни: Силата се пробужда" Джей Джей Ейбрамс.
И докато Рей изглежда "кораво момиче" в трейлърите, промотирайки продукцията, от Disney залагат и на женствеността на героините в "Междузвездни войни: Силата се пробужда" - ликът на Ридли е на кориците на "Glamour" и "Elle", Нионго "гледа" от първата страница на "Vogue". Никое от тези издания не е помествало на корицата си лика на Натали Портман, преди през 2005 г. на екран да излезе "Отмъщението на ситите" - предишният филм от поредицата "Междузвездни войни".
"Още преди излизането си "Междузвездни войни: Силата се пробужда" ентусиазира дамската част от публиката. Фокусът на новото приключение е върху централната героиня Рей. Принцеса Лея, макар и да играеше ключова роля в оригиналните филми, все пак не беше Люк Скайуокър", казва анализаторката Анет Кардуел.
(БТА)