Anheuser-Busch InBev планира да продаде две от най-популярните марки бира, собственост на SAB Miller. Това се случва на фона на опитите на най-голямата пивоварна в света да се справи с притесненията на европейските регулатори, породени от факта, че тя придобива своя най-голям конкурент, пише Wall Street Journal.
AB InBev планира да продаде Grolsch и Peroni - и двете собственост на SABMiller и с продажби по целия свят, твърди източник, запознат с въпроса. Все още не е сключена сделка за тях и продажбата не е сигурна, допълва той.
Правата върху брандовете Peroni и Grolsch в САЩ ще останат в ръцете на MillerCoors. Като част от сделката за придобиването на SABMiller, AB InBev се съгласи да продаде делa на SABMiller (58%) в джойнт венчъра MillerCoors на нейния партньор Molson Coors Brewing.
По-рано този месец AB InBev придоби SABMiller за близо 108 млрд. долара - сделка, която ще създаде най-голямата компания за производство на бира с 30% дял от световния пазар на бира.
Анализаторът на Sanford C. Bernstein Тревър Стирлинг твърди, че в Западна Европа AB InBev и SABMiller имат голям общ пазарен дял в Италия и Холандия, където той възлиза съответно на 30% и 27%. Компаниите имат комбиниран дял от над 20% и във Великобритания и Унгария. Европейските регулатори неофициално използват границата от 30% пазарен дял като показател, когато обмислят дали дадена сделка или компания може значително да повлияе на пазара.
Peroni и Grolsch са две от четирите световни марки на SABMiller. Другите са Miller Genuine Draft и Pilsner Urquell.