IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Fashion Days очаква 30% ръст на продажбите за Черния петък

Компанията, която има дейност и в България, няма да слива платформата си с eMag, но ще ползва опита ѝ

16:51 | 18.11.15 г.
<p>
	Разван Предика, Кристина Попа и Габор Чех.&nbsp;<em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Разван Предика, Кристина Попа и Габор Чех. Снимка: Investor.bg

Компанията за търговия на дребно с модни стоки Fashion Days очаква 30% ръст на продажбите по време на тазгодишния Черен петък, който конкретно тя ще проведе между 20 и 22 ноември, съобщи главният изпълнителен директор Габор Чех.

Онлайн търговецът очаква значително по-голям интерес към събитието спрямо предходната година, когато е успял да продаде 200 хил. продукта на трите си пазара - Румъния, България и Унгария. По време на Черния петък през 2014 г. компанията е предоставила намаления в размер на 8,4 млн. евро, а тази година сумата ще е значително по-висока - 18 млн. евро.

В рамките на тазгодишния Черен петък Fashion Days ще предложи 600 хил. продукта от над 1000 марки от цял свят, разкри Кристина Попа, заместник-главен изпълнителен директор на фирмата. По думите ѝ се очаква огромен трафик към онлайн платформата, но компанията е технически подготвена да посрещне поръчките на всичките си потребители.

В момента Fashion Days се подготвя за Черния петък, който ще стартира малко по-рано за потребителите на мобилното приложение на компанията. Те ще имат възможност да получат достъп до намаленията от 20 ч. на 19 ноември, четири часа преди ползващите онлайн платформата да получат шанса да пазаруват.

Пазари

Fashion Days оперира само на три пазара в момента, въпреки че в миналото оперираше на 9. По думите на Чех фирмата е концентрирала усилията си върху пазарите, които имат най-голям потенциал за растеж и показват най-добри резултати. Румъния е най-големият пазар на компанията в момента - както по обем, така и по стойност на продажбите. България се нарежда на второ място, а трета е Унгария.

“Това не означава, че не се оглеждаме за други пазари, но засега нямаме конкретни планове да излизаме на някой друг. Първо трябва да постигнем устойчивост в страните, в които оперираме. Ако се появи възможност, която не е за пропускане, ще действаме”, коментира Чех.

Собствеността

През октомври тази година Комисията за защита на конкуренцията даде разрешение на румънската компания Dante International, която е собственик на eMAG, да придобие пълен контрол върху “Фешън Дейс Шопинг” ЕООД България.

По думите на Габор Чех Fashion Days и eMAG няма да слеят платформите си. Те ще съществуват отделно, но Fashion Days ще ползва експертизата на eMAG и двете ще се възползват взаимно от опита си.

“За Fashion Days това е изключително важно, защото компанията получава достъп до общо 1,4 млн. потребители, които eMAG има годишно", заяви Разван Предика, главен изпълнителен директор на Fashion Days.

Логистика

Седалището на търговеца на модни стоки е в Букурещ, където се извършва по-голяма част от операциите. В трите склада в Букурещ пристигат всички стоки, които се опаковат и изпращат до потребителите, които са ги поръчали.

В момента Fashion Days разполага с три склада с обща площ от 9 хил. кв. м.

За миналия Черен петък компанията е наела 20 души, които да ѝ помогнат да се справи с огромния брой поръчки, но през тази няма да се нуждае от допълнителна работна сила, защото процесите са оптимизирани, разкри Пол Копил, главен оперативен директор на стартъпа.

В складовете на компанията има 500 хил. продукта, а за Черния петък те ще са със 100 хил. повече, за да може Fashion Days да отговори на търсенето.

Планове

През 2016 г. Fashion Days ще увеличи портфолиото си от марки, включвайки Ted Baker, Crocs, Superdry, Tosca Blu и и други. Основаната през 2009 г. компания планира да започне да извършва доставки в рамките на ден на повече места. В момента това се случва в Букурещ, а в България доставките отнемат 2 до 3 дни.

Същевременно фирмата залага все повече на своето мобилно приложение, което се радва на голям успех. 45% от продажбите на Fashion Days се случват през него, като този дял е по-голям в Румъния - над 50%.

Категориите, които се развиват в момента, са мъжкото и детското облекло, но по думите на Чех през следващата година фокусът ще падне и върху други категории - козметика и продукти за дома, макар че те не са приоритет на Fashion Days.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:17 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още