Високите инвестиции за приложения, както и в разширяването на предложенията вкараха най-голямата европейска компания за онлайн продажби на дребно на обувки и модни стоки Zalando в зоната на загубите през третото тримесечие.
Преди данъци, такси и лихви загубата възлиза на 23,5 млн. евро, обяви германската компания. Година по-рано Zalando отчете печалба от 3,8 млн. евро. Председателят на Борда на директорите Рубин Ритер заяви, че е готов „да преглътне краткосрочни загуби по отношение на възвращаемостта, за да ускорим ръста и пазарните дялове“.
И това сякаш се изплаща – приходите в периода между юли и края на септември скачат значително от 501 млн. до 713 млн. евро. С това данните са над предварителните очаквания, които Zalando публикува в средата на октомври и малко по-добри от очакванията на анализаторите.
За цялата година Zalando очаква приходи от около 3 млрд. евро, което би било ръст от една трета. За първите девет месеца те скочиха вече до 2,1 млрд. евро от 1,5 млрд. евро година по-рано. Четвъртото тримесечие, което включва и Коледа, е традиционно най-силно за компанията.
В последните месеци Zalando инвестира не само в нови приложения, но и увеличи предложенията си до над 1500 марки и назначи нови служители. Освен това модният търговец тества в Берлин и Кьолн възможността за доставка на поръчката в деня на поръчката. „Това са истински инвестиции“, поясни Ритер.