Carlsberg планира да съкрати 15% от служителите си, след като записа загуба през третото тримесечие заради отписване на активи в Русия и забавянето на икономическия растеж в Европа, отбелязва Financial Times.
Датската пивоварна компания загуби 4,499 млрд. датски крони, или 650 млн. долара, през периода юли-септември, след като направи отписвания за 7,7 млрд. датски крони, свързани с обезценка на „руските марки и активи в Китай“.
Без отписаните активи нетната печалба щеше да нарасне с 2% до 2,2 млрд. крони. Освен това оперативната печалба се повишава с 2% до 3,465 млрд. крони.
Въпреки това реализираното количество бира намалява с 3% на органична база, като компанията обвинява Източна Европа за това. През деветмесечието на 2015 г. количеството бира е надолу с 4%.
Слабото търсене на бира в Русия, което по време на своя пик формираше близо половината от продажбите на Carlsberg, дълго време тежи на представянето на дружеството.
Проблемите на Carlsberg в Западна Европа са отскоро, но бяха основен фактор за анонсираното предупреждение за печалбата през август. Компанията отправи две подобни предупреждения през 2014 г., които бяха свързани със слабостите при руския й бранд Baltika.
Редица големи международни пивоварни компании също са под натиск заради нарасналото търсене на крафт бири, особено на развитите пазари като САЩ и Европа.
Кеес Т'Харт, който бе назначен за главен изпълнителен директор през юни, призна, че „случващото се с печалбата през последните години не е задоволително“. Той обяви промяна на стратегията, като реши да слее съществуващите и новите доходоносни инициативи.
Планът е свързан със съкращаването на близо 2 хил. позиции, или 15% от работната сила.
„Това и фактът, че наближаваме точката на пречупване, при която растежът ни на пазарите в Азия ни компенсира повече за спада на пазарите в Източна Европа, ми дава по-голяма увереност за бъдещето“, казва той.
На борсата в Копенхаген акциите на Carlsberg поскъпват с 6,6%, а от началото на годината – с 23,4%.