Американският развлекателен гигант Walt Disney напълни касите си благодарение на добре развиващия се телевизионен бизнес и растящите приходи от продажби на фен артикули и от билети за посещения на тематичните паркове, предава Ройтерс.
През изминалото фискално тримесечие до началото на октомври печалбата скача на годишна база със 7% до 1,6 млрд. долара (1,5 млрд. евро), поясни Disney в четвъртък след края на борсовата сесия. Приходите са нараснали с 9 на сто до 13,5 млрд. долара.
Приходите от филмовия бизнес стагнират, тъй като новите филми като „Човекът-мравка“ или „Тъмната фея“ не успяват да надминат хитовете от миналата година. За сметка на това през четвъртото тримесечие приходите от потребителски продукти са скочили с 11% до 1,2 млрд. долара. Растежът се дължи на силното търсене не само на класическите стоки за „Междузвездни войни", но и на продукти, свързани с хитовете „Отмъстителите" и „Замръзналото кралство".
И тематичните паркове са привлекли повече посетители. В медийния бизнес, където освен канала Disney влиза и спортният канал ESPN, както и новинарският ABC, компанията се е възползвала от повишените рекламни приходи.
За цялата фискална година печалбата на акция на Disney е достигнала 5,15 долара за първи път в историята ѝ. Това представлява ръст от 19% спрямо година по-рано. Като цяло печалбата скача с 12 на сто до 8,4 млрд. долара. Компанията се похвали с приходи от 52,4 млрд. долара, което е увеличение със 7 на сто спрямо миналата година.
При инвеститорите данните се приеха не толкова добре – цената на акциита загуби около 1% в следборсовата сесия. В действителност печалбата надмина очакванията на анализаторите, но приходите са по-ниски от очакванията.