Швейцарският производител на часовници Swatch планира да пусне умен часовник, който може да бъде използван за плащания в Швейцария през следващата пролет, съобщава Ройтерс, цитирайки главния изпълнителен директор Ник Хайек в интервю за швейцарски вестник в събота.
Часовникът вероятно ще използва система за предварителни плащания, поясни Хайек за Finanz und Wirtschaft, за разлика от версия, представена в Китай през този месец, която използва кредитна карта.
Хайек каза още, че причината за това е, че системата за разплащания в Швейцария е „po-сложен регулаторен въпрос“ в сравнение с подобни системи в Китай или дори САЩ.
Хайек изрази оптимизъм за 2016 г., казвайки, че швейцарският производител на часовници е инвестирал в серия нови продукти.
Той сподели, че Swatch трябва да настигне конкуренцията в САЩ, но се надява, че шестгодишната сделка с Национална асоциация по баскетбол (NBA) за 180 млн. швейц. франка ще помогне за повишаване на търсенето за марката Tissot на компанията.
„Досега брандът получаваше малко внимание“, заяви Хайек за вестника. „Сътрудничеството ни с NBA ще отвори врати за нас към търговски центрове и ще даде на Tissot повече пространство на местата за продажба“.
Износът на швейцарски часовници отбеляза най-големия си спад за тримесечие от 2009 г. насам през третото тримесечие, след като сривът на продажбите в Хонконг и Китай се е разпространил и на други азиатски пазари през септември, заявиха от индустрията по-рано този месец.