Екранизацията на класическата приказка за Питър Пан - „Пан“ се изкачи до третото място в боксофиса в Северна Америка този уикенд, а дебютът ѝ се оказа разочароващ, пише Bloomberg.
Лентата, струваща 150 млн. долара, в която участват Хю Джакман и Леви Милър, отчете слаб резултат – 15,5 млн. долара приходи от продажбата на билети според Rentrak.
"Марсианецът“ с Мат Деймън поведе класацията, обхващаща продажбите в САЩ и Канада, със своите 37 млн. долара в рамките на втората си седмица по кината.
Слабият дебют на „Пан“ показва, че класическите истории не е задължително да привлекат публиката в кината. Това е предупредителен знак за студиата, които се опитват да възродят стари истории, за да приковат вниманието на зрителите. Въпреки че Walt Disney и Sony Pictures създадоха успешни филми за Питър Пан, Warner Bros. няма този късмет.
„Относно идеята по възраждането на историята за Питър Пан – не знам дали достигна до публиката по начина, по който те (от студиото) се надяваха“, коментира Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор на Rentrak.
В сегмента със семейните филми „Пан“ се изправи пред „Хотел Трансилвания 2“, който беше пуснат в перфектното време за Хелоуин и вече доминира в боксофиса, допълва Дергарабедиан.
Според BoxOffice.com очакванията за „Пан“ са били той да събере 16.5 млн. долара приходи. Но дори и с чуждестранните приходи, филмовото подразделение Time Warner трудно ще успее да си върне инвестициите. Лентата ще бъде пусната по кината в Китай на 12 октомври. Това е вторият най-голям филмов пазар в света и един от лъчовете светлина за филма.
Imdb.com и Box Office Mojo твърдят, че бюджетът на продукцията е 150 млн. долара – сума, която не включва парите, похарчени за реклама.
"Марсианецът“ увеличи приходите си на вътрешния пазар до 108,7 млн. долара, посочват от Rentrak. Филмът е режисиран от Ридли Скот и се очакваше да донесе 36 млн. долара през този уикенд.
„Хотел Трансилвания 2“ остана на второ място в боксофиса в Северна Америка със своите 20,3 млн. долара приходи. Общите приходи на лентата от премиерата ѝ досега възлизат на 116,8 млн. долара.
Четвърто място в класацията на най-гледаните филми зае „Обратно в играта“, а пето - „Сикарио“.
„Стив Джобс“ - продукцията на Universal Pictures за основателя на Apple, беше пусната само в четири кина в Ню Йорк и Лос Анджелис. Тя генерира средно по 130 236 млн. долара във всяко от кината. Филмът ще бъде пуснат в цялата страна на 23 октомври.
Продажбите на десетте топ филма този уикенд спаднаха с 19% до 106,3 млн. долара спрямо година по-рано, посочват от Rentrak.