IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пазарът на плодови напитки в България с първи ръст от 5 години

Страната обаче остава на едно от последните места в Европа по консумация на сокове и нектари

13:21 | 28.09.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	От 2014 г. в България започват да се наблюдават предпочитания към т. нар. смесени вкусове.&nbsp;<em>Снимка: freeimages.com</em></p>

От 2014 г. в България започват да се наблюдават предпочитания към т. нар. смесени вкусове. Снимка: freeimages.com

Продажбите на плодови напитки и сокове в България бележат ръст от 5,4% на годишна база, съобщиха от „Куадрант Бевъриджис“ АД, като цитират данни от проучване на Nielsen за първите полугодия на 2015 г. и 2014 г.

Стабилизирането при соковете, нектарите и плодовите напитки е нова тенденция. „Този сегмент бележеше спад от 2009 г. докъм средата на 2014 г.“, пояснява Павел Павлов, бранд мениджър в компанията.

Въпреки ръста обаче България продължава да е на едно от последните места по консумация на плодови напитки и нектари в Европа. По данни на Европейската асоциация на плодови напитки през 2014 г. най-много плодови напитки и нектари на глава от населението консумира Малта (33,6 литра), следвана от Германия (близо 30 литра), Финландия и Холандия (над 25 литра всяка една). В България се пият по 8-9 литра годишно.

Българите купуват най-много плодови напитки и нектари в картонена опаковка (62,7%), следвани от пластмаса (26,4%) и стъкло (7,5%). Основен купувач са жените, като консумацията е предимно в дома (близо 90%). Топ вкус в България е портокалът (48,8%).

От 2014 г. започват да се наблюдават обаче предпочитания към т. нар. смесени вкусове. Те изместват любимите на българите след портокала ябълка и праскова. Тази тенденция е възможно да се запази в следващите години, коментират от „Куадрант Бевъриджис“.

Друга тенденция е все голямото значение на опаковката за този пазарен сегмент. „Огромното количество продукти на рафтовете означава, че част от тях може да останат незабелязани. Опаковки, които привличат вниманието, ще помогнат на неизвестна марка да бъде избрана, а известната – да запази пазарният си дял“, допълват оттам.

“Куадрант Бевъриджис” АД е официалнaта бутилираща компания за продуктите на PepsiCo в България – Pepsi, Mirinda, 7UP, Evervess, Gatorade. В портфолиото на компанията влизат още негазираните плодови напитки PRISUN, студеният чай  Lipton Ice Tea и други. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:50 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още