Компютризацията на училищата не подобрява резултатите на учениците, а понякога ги влошава, каквито са наблюденията в Полша и Испания, сочи проучване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), цитарано от агенция Франс прес и БТА.
Страните, които значително инвестираха в дигитализацията на учебния процес, не са постигнали напредък в усвоения материал от учениците в областта на писмения текст, на математиката и на научните предмети.
ОИСР за пръв път изследва компютърните умения на 15-годишните ученици въз основа на данните, получени от проекта PISA (Програма за международно оценяване на учениците), проведена през 2012 г.
Въпреки масовото присъствие на новите технологии в нашето всекидневие, те не са широко разпространени в образованието, констатира организацията. Но дори когато се прилагат в клас, техният принос в учебния процес е далеч от очаквания.
Интензивното дигитализиране на училищата не води автоматично до по-добри резултати на учениците в компютърните тестове. До този извод стигна екипът на Ерик Шарбоние, специалист по проблемите на образованието в ОИСР.
Оказва се, че резултатите на испанските ученици са под средното ниво на развитите страни, въпреки че те всеки ден посвещават 30 минути на компютърни упражнения. Френските средношколци по-добре се справят с компютрите, отколкото с писмените упражнения. С най-добри показатели при дигиталното усвояване на текстовете се оказват учащите се в Сингапур, Шанхай, Република Корея, Канада и Хонконг.
Опитът в Австралия показва, че количествената компютризация в училищата не е толкова от значение, колкото специализираната подготовка на преподавателите. Едва тогава се постигат добри резултати. В страните, в които се дава приоритет единствено на съвременното оборудване, резултатите не са толкова окуражаващи, какъвто е случаят в Полша.