Barnes & Noble, най-голямата верига книжарници в САЩ, отчете спад в продажбите за пето поредно тримесечие. По-слабото търсене на нейните таблети Nook и електронни книги усложнява продължаващия спад на продажбите в магазините на компанията, предава Ройтерс.
В резултат от лошите данни цената на акциите на компанията спадна с 16,6% в сряда.
Голямата конкуренция на онлайн търговци на дребно като Amazon.com през последните години повлия негативно на продажбите на Barnes & Noble и срина търсенето на нейните електронни четци Nook.
Въпреки мерките, които компанията взе по отношение подбора на стоките, които продава, в това число играчки и книги с автографи, продажбите на подразделението ѝ за търговия на дребно спаднаха с 1,7% до 939 млн. долара през тримесечието, което приключи на 1 август. Продажбите на Nook се сринаха с 22% до 54 млн. долара.
Нийл Сондърс, главен изпълнителен директор на компанията за проучвания Conlumino, смята, че Barnes & Noble не е успяла да повтори представянето си от предишното тримесечие, когато успя да покрие загубите си. Като цяло фирмата отчете по-голяма загуба за първото тримесечие, отколкото година по-рано.
Сравнимите продажби в магазините на дребно нарастват с 1,1% през периода, благодарение на мърчъндайза, а не толкова на книгите. Веригата има 647 магазина в САЩ към 1 август тази година, или с 11 по-малко спрямо година по-рано.
Нетната загуба се увеличава с 16,6% до 24,9 млн. долара, или 68 цента на акция, от 28,4 млн. долара, или 56 цента на акция.
Приходите на компанията пък спадат с 1,5% до 1,22 млрд. долара.