Въздействието на забавянето на растежа на китайската икономика върху продажбите на луксозни стоки не бива да се надценява, твърди Жан-Кристоф Бабeн, главeн изпълнителен директор на италианската компания за бижута Bulgari.
“Това не е катастрофа, това е корекция”, коментира той в интервю за Bloomberg Television по време на World Retail Congress в Рим.
Девалвацията на юана в Китай през миналия месец предизвика разпродажби заради безпокойството, че втората най-голяма икономика в света може да се окаже в по-лошо състояние, отколкото се смяташе досега. Същевременно все повече се говори за спада на продажбите на луксозни стоки в страната, след като правителството стартира антикорупционната си кампания, пише Bloomberg.
При икономически растеж от около 6,8% на Китай все още има достатъчно нови клиенти, които могат да си позволят продуктите на Bulgari, твърди главният изпълнителен директор.
Това означава, че базираната в Рим компания ще продължи да инвестира в азиатската страна, да отваря нови магазини и да харчи за реклама там, посочва той. Бабен прогнозира “много добри резултати в страната” за тази година.
Глобалните продажби на Bulgari през юли и август са “ в съответствие с първото полугодие”, посочва Бабен, но отказва да разкрие конкретни данни.
Главният изпълнителен директор на компанията твърди още, че очаква компаниите за луксозни стоки да увеличат цените на стоките си в Азия, за да компенсират въздействието на по-слабата валута.