Quiksilver Inc., производителят на спортни облекла и екипировка за сърфиране, който тази година изгуби повече от ¾ от своята пазарна стойност, си търси купувач, който да задържи компанията на повърхността. Това споделят пред Bloomberg лица, запознати с процесите.
Quiksilver провежда разговори с потенциални стратегически купувачи, коментират лицата, пожелали анонимност. Целта е продажба, а не обявяване в несъстоятелност и ликвидация, за да може компанията да запази магазините си.
През март базираната в Хънтингтън Бийч, Калифорния, фирма замени своите изпълнителни директори, след като преизчисли финансовите си резултати и представи разочароващи данни за продажбите. През юни Quiksilver отмени прогнозите за своите годишни финансови резултати с мотива, че възстановяването ще отнеме повече време от очакваното.
Консултантската фирма Peter J. Solomon Co. съветва Quiksilver относно евентуалната продажба, споделят запознати, но това, без да се премине в процедура по обявяване във фалит, може да се окаже трудно. През юли Bloomberg съобщи, че Quiksilver е наел компанията, за да търси допълнително финансиране. FTI Consulting Inc. също помага операциите на модния бранд, твърдят източниците на агенцията.
Ако не бъде намерен стратегически купувач, фирми от ранга на Authentic Brands Group, която притежава марките Spyder Active Sports и Tretorn, могат да бъдат сред компаниите, които ще проявят интерес, коментират анонимните лица.
Опасенията относно бъдещето на Quiksilver се увеличиха през последните месеци. През юли търговецът на облекла получи предупреждение от Нюйоркската фондова борса, че ниската цена на акциите я изправя пред риск от делистване.
Основан през 1969 г., брандът Quiksilver продава екипировка за плуване и сърфинг, както и дрехи, насочени към „любителите на планините и океаните“. Магазините на Quiksilver са близо 700, а повече от половината от продажбите идват извън САЩ.
Quiksilver диктуваше модните тенденции при сърфистите и скейтбордистите през 90-те години и в първите години на новото хилядолетие, успоредно с брандове като Billabong International Ltd. и Pacific Sunwear of California Inc. Компанията, която се обедини с атлети, измежду които сърфистът Кели Слейтър и скейтбордистът Тони Хоук, спонсорира състезания по сърфинг по целия свят.
Но с остаряването на модата по сърфинг облеклата, успоредно с натиска върху модната индустрия, компанията започна да изпитва проблеми. След период на силна експанзия Quiksilver трудно успя да се конкурира с брандове от ранга на H&M, които бързо привлякоха младите клиенти на калифорнийската компания с ниските цени и по-модерните облекла.
През 2014 г. Quiksilver претърпя 13% спад на продажбите, а загубата нарасна до 309,4 млн. долара.
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар