Swatch Group очаква да увеличи своите продажби с не повече от 10% през 2015 г., тъй като най-големият производител на часовници изпитва трудности заради по-скъпия франк. За това се надява главният изпълнителен директор Ник Хайек, цитиран от MarketWatch.
Базираният в град Бил производител на часовниците с марки Tissot, Omegа и Longines се представя добре от началото на годината въпреки резкия спад на общия износ на часовници, отчетен от Швейцарската федерация на производителите на часовници.
„През първите шест месеца показахме, че се представяме доста добре, въпреки че валутният курс ни повлия“, коментира Хайек в интервю за Wall Street Journal. „Но имайки предвид текущия курс на швейцарския франк, не можем да разчитаме на повече от едноцифрен растеж.“
През юли общият износ на швейцарски часовници спадна с 9,3% на годишна база, като понижението в Китай и Хонконг бе особено рязко. Намалението през юли бе най-голямото от ноември 2009 г. насам. От началото на годината общата стойност на износа на швейцарски часовници е надолу с 1,2% до 12,5 млрд. франка (13,04 млрд. долара), сочат данните на Швейцарската федерация на производителите на часовници.
Хайек коментира, че продажбите през юли 2015 г. са по-добри в сравнение със същия месец на миналата година.
„Дори и с неблагоприятния валутен курс ние се справяме добре“, коментира той. „Ако погледнем резултатите в евро, ще имаме двуцифрен ръст на продажбите.“
Той не се притеснява за обезценяването на юана. Китай е най-големият пазар на Swatch, който допринася за близо 37% от общите продажби.
„Това, което е важно, е местното потребление. Девалвацията е добър знак, че Китай иска да стимулира износа си, а хората да работят и да потребяват повече“, заявява директорът на швейцарската фирма. „Считаме тази мярка за позитивна, а не за негативна.“
Хайек добавя, че въпреки че на пазарите в Китай и Хонконг компанията изпитва повече трудности, тя извлича и ползи от по-евтината китайска валута – разходите на Swatch в Китай намаляват. Освен това китайските туристи продължават да купуват часовници на Swatch, когато посещават Европа, Азия и Близкия изток.
На други пазари, измежду които Германия, Италия, Тайланд и Австралия, фирмата се справя добре, като там приходите от продажби растат с 20-30%.
В близко бъдеще Swatch ще таргетира часовниците си на пазара в Индия, като компанията иска да отвори повече магазини за своите бутикови Rado и Breguet.