Нетната печалба на Coca-Cola Hellenic за първото полугодие надмина очакванията на анализаторите, след като финансовият резултат скочи с 32% на годишна база, предава Financial Times.
Coca-Cola Hellenic спечели 125,5 млн. евро през периода януари-юни, след като продажбите в родната Гърция се покачиха умерено въпреки икономическите вълнения там.
Оперативната печалба на дружеството е нагоре с 21,3% до 199 млн. евро спрямо 164 млн. евро преди година.
Компанията, която е втората по големина бутилираща компания на газираната напитка в света, някога бе най-голямата публична компания в Гърция, но се премести на фондовата борса в Лондон.
Продажбите растат в Украйна, Румъния, Украйна и Нигерия. Те засенчиха слабостите в най-големия пазар на дистрибутора – Русия. Приходите от продажби в Русия намаляват с „малко едноцифрено число“, посочват от компанията.
Неблагоприятни валутни изменения потискат общите приходи на групата с 1% до 3,2 млрд. евро. Това се случва, въпреки че компанията записва 3,8% ръст на обемите – най-големият от три години, посочват от Credit Suisse.
Най-добре представящата се категория напитки са соковете, като обемите растат с 18 на сто. Най-силното представяне през периода е в Русия.
Акциите на Coca-Cola Hellenic поскъпнаха със 7,33% на борсата в Лондон днес. При отварянето на фондовия пазар те скочиха с 10% - най-големият ръст от публичното предлагане от 2013 г. От началото на годината те увеличават с 15,6% стойността си.
Компанията ще изкупи обратно до 3 млн. свои обикновени акции, което представлява 0,8% от капитала, за да „неутрализира разводняването на капитала заради минали и бъдещи емисии на акции по силата на политиката по възнаграждения“, посочват от там.
Coca-Cola призовава бутилиращите компании към консолидация в опит да увеличи ефективността в отговор на променящите се потребителски вкусове. Обявеното намерение за сливане на три от европейските бутилиращи дружества ще спестява разходи за по 375 млн. долара в следващите три години.